مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان: طبق برآوردهای اولیه فاز اول بندر سبز گمیشان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۹۴۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 10 March 2021

 

اله یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان بیش از ۱۰۰ کیلومتر ساحل داشته و دارای دو بندر گردشگری گز و ترکمن و بندر در شرف تاسیس خواجه نفس است.

وی افزود: در دهه هفتاد دو بندر گز و ترکمن با کاربری تجارتی احداث شد اما متاسفانه پس از پسروی آب دریا دچار مشکل شد.

اسعدی بیان کرد: در ادامه سازمان بنادر، مجوزهای لازم برای ایجاد بندر خواجه نفس را برای بخش خصوصی صادر کرد که عملیات احداث به دلیل جابجا شدن سرمایه گذار با وقفه روبرو شد اما سرانجام در دو سال اخیر سرمایه‌گذار جدید وارد استان شده و هم اکنون پروژه بیش از ۲۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

طبق گفته مدیر بنادر و دریانوردی گلستان هم اکنون حوضچه آرامش بندر خواجه نفس لایروبی شده، عملیات احداث اسکله به پایان رسیده و در حال محوطه سازی است.

وی گفت: سازمان بنادر بنا داشت که مطالعات عمیقی مبنی بر ایجاد بندر تجاری فعال در سواحل گلستان اتفاق بیفتد که در سفر اخیر رئیس کمیسیون عمران مجلس و مدیرعامل سازمان بنادر به استان مقرر شد حمایت خوب مالی از بخش خصوصی در بندر خواجه نفس انجام شود.

اسعدی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت کمیسیون عمران و سازمان در دو سال آینده فاز اول بندر خواجه نفس به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: مطالعات بندر سبز گمیشان هم انجام شده و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر واردات چوب از گلستان مقرر شد به عنوان پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

اسعدی عنوان کرد: طبق برآوردهای اولیه فاز اول بندر سبز گمیشان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در خصوص احیای بندر ترکمن هم گفت: در جلسات متعددی که در این خصوص برگزار شده مقرر شد مطالعات گردشگری این بندر انجام پذیرد، البته سخن های مبنی بر نگاه تجاری به این بندر مطرح بود اما با توجه به اینکه بندر در خلیج گرگان واقع شده نگاه گردشگری خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در مورد بندرگز هم توضیح داد: با توجه به اینکه این بندر قبلاً به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده لذا طبق تصمیم استاندار بنا شد این بندر به شورای شهر و شهرداری واگذار شود و مطالعات آن هم گردشگری خواهد بود البته باید موانع زیست محیطی نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار