مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛
مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان و کاهش ۱۴ درجه ای دما خبرداد.
کد خبر: ۹۴۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 10 March 2021

 

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از روز گذشته (سه شنبه) آسمان استان تحت تأثیر امواج کوتاه و ناپایدار قرار داشت که پیامدهای آن بارش باران و هوای مه آلود بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: بر اساس الگوها این امواج کوتاه از فراز استان عبور کرده و موقتاً در روز پنجشنبه هوای استان کمی تا نیمه ابری خواهد بود و در پاره‌ای از نقاط افزایش ابر اتفاق می‌افتد.

داداشی بیان کرد: اما از ساعات عصر و شب روز پنجشنبه، استان تحت تأثیر سامانه سرد و بارشی قرار می‌گیرد که پیامد آن به صورت بارش باران در بیشتر گستره استان، ریزش برف در مناطق کوهستانی و همچنین هوای مه آلود و کاهش ۱۲ الی ۱۴ درجه دما است.

وی اضافه کرد: به دلیل وقوع یخبندان و وزش باد شدید، شاهد کولاک و اختلال در مناطق کوهستانی خواهیم بود و در مناطق شهری هم به دلیل شدت بارش‌ها آبگرفتگی معابر پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: با توجه به بارش‌ها، لذا باید دستگاه‌های متولی تمهیدات لازم را اندیشیده و مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کند.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه ناپایدار به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد، گفت: بارش‌ها از بعدازظهر روز جمعه تا بعدازظهر شنبه به صورت برف و باران و در مناطق سردسیر صرفاً برف خواهد بود.

داداشی بیان کرد: این سامانه به تدریج از اواخر وقت شنبه از استان عبور کرده و در بامداد یکشنبه دمای هوا در بیشتر نقاط به منفی سه تا منفی هفت درجه خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار