استاندار گلستان:
استاندار گلستان با اشاره به افتتاح ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر گفت: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی محرومان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 31 January 2021

 

هادی حق شناس صبح امروز در مراسم استقبال نمادین از ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن اسلامی ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: یک سنت حسنه در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و آن افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در دو برهه زمانی از سال، هفته دولت و دهه فجر است.

وی گفت: در دهه فجر امسال حدود 5 هزار و 700 میلیارد تومان پروژه در بخش‌های عمرانی و اقتصادی و اشتغالزا در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که شامل 3 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری و 2 هزار و 200 میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار گلستان یادآور شد: در دهه فجر سال گذشته مجموع اعتبارات و سرمایه گذاری انجام شده در طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های عمرانی استان حدود 3 هزار میلیارد تومان بود که امسال این میزان 40 درصد بیشتر شد.

وی همچنین آماری از مجموع پروژه‌ها و طرح‌هایی که در هفته دولت و دهه فجر امسال بهره برداری یا کلنگ زنی شده است، اشاره کرد و افزود: در این دو مقطع زمانی حجم اعتبارات و سرمایه گذاری در این پروژه‌ها به 9 هزار و 900 میلیارد تومان رسیده در حالی‌که مجموع پروژه‌های سال گذشته 4 هزار و 800 میلیارد تومان بود.

حق شناس بیان داشت: این نشان می‌دهد به رغم تحریم‌ها و شرایط کرونایی که از اواخر سال گذشته با آن درگیر هستیم اما اتفاقات خوبی در زمینه عمرانی و اقتصادی رخ داده است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعتی یکی از نیازهای استان است، خاطرنشان کرد: 200 میلیارد تومان از پروژه‌های دهه فجر در بخش صنعتی با اشتغال 315 نفر خواهد بود.

استاندار گلستان گفت: اینگونه نیست که همه پروژه‌ها در گرگان یا گنبدکاووس انجام شده باشد بلکه از شرق تا غرب استان در دهه فجر امسال پروژه‌های مهمی برای افتتاح و کلنگ زنی داریم.

وی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی هم اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در این زمینه مسکن محرومان است که دهه فجر سال قبل توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای کمیته امداد و بنیاد مسکن کشور کلنگ زنی شده بود و در ایام دهه فجر حدود 2 هزار و 700 واحد از این خانه‌ها افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار