رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام؛
 رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: نداشتن بیمه شخص ثالث مانع و چالشی مهم فرآروی پلاک گذاری ادوات و ماشین آلات کشاورزی استان است چراکه کشاورزان رغبتی برای این موضوع نشان نمی دهند.
کد خبر: ۹۲۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 27 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی اقدسی اظهار داشت: بیشتر دارندگان اداوات و ماشین آلات کشاورزی به خاطر مدت زمان فعالیت محدود این ماشین آلات همچون تراکتور و کمباین حاضر به بیمه یک ساله شخص ثالث آنها نمی شوند.

وی افزود: به طور معمول این خودروها فقط در فصل برداشت محصول فعال هستند و عمده ماشین داران تمایل ندارند به خاطر این چندماه ادوات خود را یکساله بیمه کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: برخی از این ادوات نظیر تراکتور و کمباین در فصل برداشت محصولاتی چون گندم هنگام تردد بین مزارع یا بین شهرستان ها باعث وقوع تصادفاتی می شوند که به علت نداشتن بیمه شخص ثالث در عمل نمی توان از رانندگان این دستگاه های کشاورزی حمایت قانونی کرد.

اقدسی اضافه کرد: اگر موضوع بیمه شخص ثالث توسط مالکان خودروهای کشاورزی حل شود، روند پلاک گذاری برای این ماشین ها نیز تسهیل و در صورت بروز تصادف امکان حمایت از آنها نیز وجود خواهد داشت.

وی گفت: استان ایلام دارای پنج هزار و ۵۷۲ دستگاه انواع ماشین و اداوات کشاورزی است که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۱ مورد پلاک گذاری شده و سه هزار و ۳۶۲ مورد فاقد پلاک و پلاک گذاری ۷۵۰ دستگاه نیز در دست اقدام است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار