رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان ؛
صنعت مرغداری کردستان حدود ۴ درصد از گوشت مرغ کشور را تولید می‌کند.
کد خبر: ۹۲۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 23 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان امروز محمد فرید سپری در دومین جلسه کمیته راهبری تولید و توزیع نهاده‌ها و تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده و تحریم‌های ظالمانه، تولید در بخش کشاورزی به ویژه در استان کردستان تداوم داشته و توانسته‌ایم با همت تولیدکنندگان و تلاش همکاران در تامین امنیت غذایی گام‌های مؤثری برداشت شود.
وی تصریح کرد با وجود مشکلات پیش آمده در بحث تامین نهاده‌های دامی و طیور از ابتدای سال تا اکنون در مرغداری‌های استان بیش از ۳۲ میلیون قطعه، جوجه ریزی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش جوجه ریزی نداشته ایم.
وی اذعان کرد: با وجود این که در چهار ماه گذشته در کشور کاهش جوجه ریزی وجود داشت، اما مرغداری‌های استان در تیر و مرداد ۸ درصد، در آبان ما ۱۴ درصد و در آذر ماه ۴ درصد افزایش جوجه ریزی داشته‌اند.
سپری ادامه داد؛ این مهم در سایه تلاش بی‌وقفه همکاران بخش کشاورزی و نیز زحمات و دلسوزی‌های مرغداران فهیم استان به انجام رسیده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: سامانه بازارگاه که در حال حاضر نهاده‌های دام و طیور از طریق آن عرضه می‌شود، توانست شرایط خوبی برای تولید کنندگان فراهم کند.
وی یادآور شد؛ در آخرین جلسه هیئت دولت ریس جمهور به صورت ویژه از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به جهت تأمین و توزیع مناسب نهاده‌ها تقدیر کردند.
سپری یادآور شد؛ در حال حاظر صنعت مرغداری استان کردستان حدود ۴ درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.
وی تاکید کرد: باید در توزیع نهاده‌های کشاورزی نظارت و کنترل با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود، چون هدف ما ایجاد عدالت تأمین نهاده بین تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ویژه مرغداران است.
وی ضمن تقدیر از همکاران تلاشگر مجموعه توسعه بازرگانی و امور دام اذعان کرد: باید همکاران ما نقاط ضعف و فسادزا را شناسایی کنند و بدون هیچ تعللی چاره اندیشی کنند.
سپری یادآور شد درحال حاظر اختلاف قابل توجهی بین قیمت نهاده‌های توزیع شده توسط سازمان جهاد کشاورزی و بازار آزاد وجود دارد که این مسئله حساسیت در توزیع نهاده‌ها را بالا برده است.
وی با تأکید بر تداوم برنامه نظارتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بر روند توزیع نهاده‌ها افزود: باید تیم‌های نظارتی ستاد به صورت مداوم کار نظارت بر توزیع در شهرستان‌ها را انجام دهند.
وی خاطرشان کرد: باید عرصه بر متخلفین و سودجویانی که قصد برهم زدن بازار و تخلف در تحویل نهاده‌های دام و طیور را دارند تنگ‌تر و حساب آن‌ها را از تولید کنندگان واقعی جدا کنیم.
وی بر هویت دار کردن دام‌های استان تأکید کرد و افزود باید واحد‌های صنعتی و نیمه صنعتی که درصدد دریافت نهاده‌ها هستند دام‌های خود را هویت گذاری کنند، زیرا به دام‌های هویت دار نهاده‌های دامی داده می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار