معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواست اعتبار موردنیاز برای نجات رودخانه‌های «قره‌سو» در شهر کرمانشاه و «راوند» در اسلام آبادغرب را در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ کنند.
کد خبر: ۹۲۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 09 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«آذر ولی‌زاده» با بیان اینکه نجات قره‌سو و راوند ۲ رودخانه مرده استان بدون تامین اعتبار قابل انجام نیست، گفت: تقاضا داریم صدای محیط زیست و سلامت زیست‌مندان به نمایندگان مردم این استان برسد و برای تکمیل تصفیه خانه کرمانشاه در جهت نجات قره سو و لایروبی رودخانه راوند در اسلام آباد غرب اعتبار لازم تزریق شود.

او گفت: اگر در بودجه ۱۴۰۰ این امر مغفول بماند یکسال مهم را در جهت نجات این ۲ رودخانه مرده از دست داده ایم.

وی اضافه کرد: این تنها درخواست ما نیست خواست آحاد مردم است. صدای قره‌سو و راوند باید در مجلس توسط نمایندگان شنیده شود و در جهت تامین اعتبارات لازم تمام تلاش ها صورت گیرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه گفت: رودخانه راوند در اسلام آبادغرب متاسفانه سالهاست لایروبی نشده است. یک دوره‌ای جهت بهسازی آن مسئولان وقت آمدند و کف رودخانه را در بخش هایی سنگ چینی کردند که متاسفانه کار خوب انجام نشده و مجددا گیاهان مختلف از کف رودخانه خارج شدند.

ولی زاده افزود: از طرفی قدرت خودپالایی را هم از رودخانه گرفتند و عملا الان با وضعیت پیش آمده حیات از این رودخانه سلب شده و باید هرچه زودتر در این راستا اقدامات انجام شود.

وی اظهار داشت: از طرفی با توجه به اینکه در رودخانه قره سو فاضلاب انسانی کرمانشاه تزریق می‌شود باید هرچه سریعتر مدول‌های تکمیلی تصفیه خانه به مدار اجرا دربیاد.

به گزارش ایرنا؛ رودخانه قره‌سو از سراب روانسر واقع در ۵۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه سرچشمه می‌گیرد و با جهت شمال غربی به جنوب شرقی جریان پیدا می‌کند. در ۱۵ کیلومتری کرمانشاه رودخانه رازآور و شاخه‌های فرعی آن به قره‌سو می‌ریزد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۲۴ هزار کیلومتر مساحت، دارای رودخانه های مهمی همچون گاماسیاب، قره سو، سیروان، دینورآب، زمکان، رازآور، مرگ و الوند است.

بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان در شهر کرمانشاه سکونت دارند.

این استان در مجموع هزار و ۷۷۰ کیلومتر رودخانه دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن در داخل شهرهای استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار