مدیرکل زندانهای کردستان:
جلسه هم اندیشی اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان و بسیج حقوقدانان کردستان با هدف بررسی وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به آزادی آنان از زندان تشکیل گردید.
کد خبر: ۹۱۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 18 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره زندان های استان کردستان ، سرهنگ مددی رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از کمک‌های مومنانه سپاه طی ماه‌های گذشته در استان گفت: با توجه به اینکه تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها و مشکلات خانواده‌های زندانیان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌باشد لذا سپاه پاسداران بر اساس تفاهمنامه منعقده شده، در مرحله سوم کمک‌های مومنانه خود به یاری زندانیان جرائم غیرعمد خواهد آمد تا بتوان تعدادی از این افراد نیازمند و در معرض آسیب را از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگرداند.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کردستان آغاز اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با استفاده از کمک‌های مومنانه سپاه را چهارم آذرماه و همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) اعلام نمود و بیان داشت: در اجرای این طرح برآنیم تا از ظرفیت خیرین استان نیز در این امر خیرخواهانه و خداپسندانه استفاده نماییم.
سرهنگ مددی ارائه خدمات مفید و موثر به زندانیان و خانواده‌های آنان را یکی از برنامه‌های بسیج حقوقدانان در آینده نزدیک دانست و افزود: در اجرای این برنامه ها، خدماتی از جمله ارائه‌ی مشاوره‌های حقوقی رایگان، ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان آزاد شده و واجدالشرایط، کمک به رفع نیازمندی‌های خانواده‌های زندانیان نیازمند و ... ارائه خواهد گردید.
فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان نیز ضمن ابراز خرسندی از ورود سپاه به بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران از بدنه مردم می‌باشد و همواره  نیرویی خادم برای حفظ امنیت و آرامش کشور و مجموعه‌ای موثر درکمک به مردم در بخش‌های مختلف از جمله محرومیت زدایی بوده و خواهد بود.
مدیرکل زندان‌های کردستان از وجود بیش از ۲۲۰ زندانی جرام غیرعمد در زندان‌های استان خبر داد و گفت: امیدواریم با ورود سپاه پاسداران به موضوع آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بتوانیم شاهد خوشحالی تعدادی از خانواده‌ها در این ایام که مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا استان و کشور را به خود دچار کرده است باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار