رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام؛
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ارزش محصولات زراعی در این استان سالانه به ۴۰ هزار میلیارد ریال می رسد.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 06 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی اقدسی افزود: سالانه ۲۰۰ هزار هکتار کشت محصولات پائیزه در این استان صورت می گیرد که ۱۴۰ هزار هکتار آن به کشت محصول گندم دیم و اختصاص می یابد که ۶۰ هزار هکتار گندم آبی و ۸۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت می شود.

وی با اشاره به برنامه کشت ۲۰ هزار هکتار دانه روغنی کلزا در سال جاری تاکید کرد: تاکنون ۱۲ هزار هکتار از برنامه پیش بینی شده کشت کلزا در استان عملیاتی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام سطح زیر کشت جو دیم و آبی استان را نیز ۶۰ هزار هکتار ذکر کرد و یادآور شد: عمده این سطح زیر کشت جو دیم است.
اقدسی با اشاره به پیش بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن گندم در استان در سال جاری اضافه کرد: پیش بینی می شود همچنین ۲۵ هزار تن کلزا در سال زراعی جاری برداشت شود.
وی مجموع تولیدات زراعی استان را ۸۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: ارزش تولیدات استان سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال است که بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به گندم است.
وی به طرح های توسعه اراضی استان هم اشاره کرد و افزود:  سطح زیرکشت اراضی استان با به ره برداری از پروژه های در دست اجرا به ۱۶۰ هزار هکتار خواهد رسید که نقش مهمی در افزایش میزان تولیدات استان خواهد داشت./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار