با حضور مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، از برنامه آموزشی سه شنبه های شادآبی رونمایی گردید. بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، محتوای تولیدی شرکت آبفا استان اصفهان، با موضوع مدیریت مصرف آب، در شبکه شاد و دیگر شبکه های آموزشی در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۱۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 31 October 2020

مدیرعامل شرکت آبفا استان به نقش آموزش و پرورش در مدیریت مصرف در جامعه پرداخت و اظهارداشت: آموزش و پرورش تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه دارد و در شرایط کنونی انتشار ویروس کرونا که به ناچار رویکرد آموزشی این نهاد تغییر کرده و از چهره به چهره به مجازی تبدیل شده است، نباید از بخش فرهنگ سازی غافل شد.
مهندس هاشم امینی با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش تنها تعلیم وتربیت نیست خاطرنشان ساخت: نهاد آموزش و پرورش یکی از دستگاه هایی است که در ارتقا سطح فرهنگ در زمینه های مختلف نقش بارزی دارد
و شرکت آبفا استان اصفهان به منظور نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه با همکاری آموزش و پرورش از طریق شبکه های مجازی محتوای آموزشی مدیریت مصرف آب را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان استفاده از تجهیزات کاهنده را در مصرف صحیح آب موثر برشمرد و اظهار داشت: شرکت آبفا استان اصفهان به منظور بهره مندی بیش از 960 مدرسه در استان اصفهان از شیر پدالی که در مصرف صحیح آب و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی موثر است، با کمک خیرین بیش از 3هزار و 600 شیر پدالی در نظرگرفته که طی مراحل مختلف در اختیار مدارس در سطح استان قرار می گیرد.
مهندس هاشم امینی با بیان اینکه شرکت آبفا طی سنوات قبل با برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف اقشار مختلف را دعوت به مصرف بهینه آب می نمود اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید با پرسش شادآبی از دانش آموزان در رده سنی 6 تا 18 سال می خواهیم با پاسخ دادن به اینکه ( در شرایط امروز که استان اصفهان با کمبود آب سالم و بهداشتی روبروست و برای ادامه زندگی و حفظ محیط سلامتی و بهداشت به آب نیاز داریم، برای نگهداری از این نعمت خداددادی چگونه می توانید نقش خود را در خانه، مدرسه و سایر اجتماعات ایفا کنید؟در این مسابقه شرکت کنندگان آثار خود را از 20 شهریور تا 30 آذر ماه به روابط عمومی های شرکت آبفا، آموزش و پرورش و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ارسال نمایند و در نهایت به 30 اثر برگزیده در یازدهم دیماه همزمان با سی امین سالگرد تاسیس شرکتهای آب و فاضلاب تقدیر بعمل می آید.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از 920 هزار دانش آموز در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند، این در حالیست که با در نظر گرفتن خانواده های دانش آموزان، آموزش و پرورش در استان بیش از 4 میلیون مخاطب دارد.
اعتدادی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و شروع آموزش های مجازی، بسیاری از خانواده ها درگیر تعلیم و تربیت دانش آموزان شده اند، این در حالیست که در شرایط کنونی آموزش و پرورش به منظور تعلیم و تربیت بهتر دانش آموزان نیاز به مشارکت بسیاری از دستگاه ها دارد.
وی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تقویت مهارت مشارکت اجتماعی دانش آموزان یکی از اهداف این سند به شمار می آید و شرکت آبفا استان اصفهان با تدوین برنامه های مختلف پیرامون مدیریت مصرف آب، آموزش و پرورش را درکسب مهارت مصرف صحیح آب یاری می کند.
وی به توضیح در خصوص اپلیکیشن شاد پرداخت و اعلام کرد: این اپلیکیشن بزرگترین و گسترده ترین اپلیکیشن آموزشی در کشور است که در حال حاضر بیش از60 درصد دانش آموزان استان عضو آن هستند و درصدد هستیم برنامه های آموزشی شرکت آبفا را از طریق این اپ آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.
در ادامه قلمکاریان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اعلام کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان از ظرفیت هنری، ادبی، علمی بسیار خوبی برخوردار هست و شرکت آبفا می تواند از این بستر در راستای ترویج مصرف بهینه آب در جامعه بهره مند شود.
قلمکاریان افزود: شرکت آبفا استان اصفهان در سال گذشته در حرکتی ارزشمند، 16 جلد کتاب در رابطه با مدیریت مصرف آب تهیه نمود، این در حالیست که امسال انتظار داریم این رقم به 160 جلد برسد و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل از دانش آموزان بسیار هنرمندی است که توانایی ارائه آثار بسیار مطلوبی با محتوای مدیریت مصرف درقالب شعر، داستان، فیلم، انیمیشن، کاریکاتور، نقاشی، هنرهای تجسمی دارد که شرکت آبفا استان اصفهان می تواند از این ظرفیت بهره مند شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار