استاندار آذربایجان غربی در پیامی ضمن تبریک هفته وحدت ابراز امیدواری کرد تا با وحدت و همدلی مسلمانان شاهد دنیایی آکنده از عطوفت،رافت و مهربانی باشیم.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 31 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،  در متن پیام آقای شهریاری آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز ولادت رسول رحمت، خاتم پیامبران، پیام آور توحید، عزت و سعادت بشر، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را به عموم مردم ایران بویژه مردم آذربایجان غربی به عنوان الگوی واقعی وحدت ادیان و مذاهب در پهنه ایران عزیز صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

حضرت محمد مصطفی (ص) با طلوع پر برکت خود جهان هستی را معنایی دیگر بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر گیتی را از انوار ملکوتی اسلام عزیز، دین رحمت و شفقت، صلح وعدالت و الهام دهنده و روشنایی بخش بهره‌مند ساخت.امروز در روزگاری که برخی مدعیان دروغین آزادی و دمکراسی به ساحت مقدس پیامبر اکرم توهین می کنند هفته وحدت بی تردید نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.یکی از برکات ولادت با سعادت آفتاب حقیقت و طریقت حضرت نبی اکرم (ص) و ستاره امامت و هدایت حضرت امام صادق (ع) نامگذاری هفته اتحاد و همبستگی در میان جهان اسلام است.

اهمیت و ضرورت این رویکرد مبارک از سوی جمهوری اسلامی ایران و همچنین درک تحولات کنونی منطقه نیازمند باور و اراده جدی و عملی رهبران جهان اسلام است، زیرا در سایه اتحاد و همبستگی دشمنان و بد خواهان جهان اسلام منافع خود را از دست رفته می‌بیند و سعی و تلاش دارند تا با ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی میان مسلمانان حیات فریب، کینه و فتنه را درجهان اسلام ایجاد کنند، این در حالیست که آنچه که باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد «وحدت کلمه» و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است، زیرا استکبار جهانی در جنگ علیه مسلمانان از شگرد تفرقه و تضاد آفرینی گسترده‌ای استفاده می‌کند.

آذربایجان غربی نیز مفتخر است به عنوان الگوی واقعی از وحدت اقوام و ادیان، انسجام و همدلی را برای توسعه بکار گیرد و امروز جای جای این دیار سرافراز که با خون شهدایی از ادیان و مذاهب مختلف جاودانه شده، الگویی فاخر از همزیستی مسالمت آمیز توام با احترام متقابل است. تردیدی نیست که هر توفیقی در سایه اتحاد و همدلی تحقق می یابد.

امید است توفیق آن را داشته باشیم از الطاف بیکران این ایام مبارک که سراسر شادی و سرور، امید و ایمان است به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شده و بتوانیم بیش از پیش در جهت وحدت و همبستگی مردم ایران گام برداشته و با وفاق و انسجام بر توطئه های دشمنان و نیز ویروس کرونا که این روزها زندگی ها را تحت تاثیر خود قرار داده فائق آییم.

محمدمهدی شهریاری 

استاندار آذربایجان غربی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار