کد خبر: ۹۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 30 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین‌باهر در حاشیه آیین رونمایی از ایستگاه کتاب در مجتمع فردوس، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های پیشرفت جوامع کتابخوانی و مطالعه است که متأسفانه میانگین آن در شهر و کشور ما پایین است.

وی با بیان این‌که حوزه فرهنگی یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که شهرداری تبریز در کنار سایر دستگاه‌ها، فعالیت جدی در آن دارد، افزود: تلاش می‌کنیم سرانه مطالعه و کتابخوانی را در شهر افزایش دهیم.

شهردار تبریز ادامه داد: بدین منظور ایستگاه‌های کتاب را در مجتمع‌های مسکونی نصب کرده و کتاب‌های آن را به صورت مستمر شارژ می‌کنیم.

شهین باهر با اشاره به تعداد ایستگاه‌های کتاب در مجتمع‌های مسکونی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا در قدم اول در 50 مجتمع مسکونی این کتابخانه‌های سیار را افتتاح کرده و در ادامه به تمامی مجتمع‌های مسکونی شهر تسری دهیم.

وی با بیان این‌که این کتابخانه‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای ساکنان مجتمع‌های مسکونی برای افزایش مطالعه باشد، گفت: قطعا کتابخوانی تأثیر مهمی در زندگی و روابط اجتماعی ما دارد.

شهردار تبریز با اشاره به محتوای کتاب‌های ارائه شده در ایستگاه‌های کتاب نیز گفت: کتاب‌های ارائه شده در این ایستگاه‌ها جامع و بیشتر عمومی و متناسب برای سنین مختلف است؛ کتاب‌هایی با موضوعات فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی نیز وجود دارد.

سعید نیکو خصلت دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در حاشیه این آیین اظهار داشت: تبریز با سبقه فرهنگی خود، سرانه مطالعه پایینی دارد که در این راستا سیاست‌های مناسبی تصویب و به مرحله اجرا درآوردیم.

وی افزود: فرآیند توسعه کتابخوانی در درازمدت ثمره خواهد داشت و امیدواریم این حرکت‌های قطره‌ای و محلی، خود به یک جریان تبدیل شوند.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز خاطر نشان کرد: امروز این جریان فرهنگی یعنی اهدای کتاب به همدیگر موجب افزایش عشق و علاقه همشهریان به یکدیگر و افزایش سرانه مطالعه می‌شود.

وی ابراز کرد: کتاب، سرمنشأ اصلی حقیقت است، چرا که تمام پیامبران و اولیای الهی که به اسرار الهی واقف بودند، با خود کتابی به همراه داشتند.

گفتنی است آیین رونمایی از اولین ایستگاه کتاب در مجتمع‌های مسکونی تبریز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تبریز، مدیر کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از شهروندان با رعایت پروتکل‌ای بهداشتی برگزار شد.

احداث ایستگاه‌های کتاب در مجتمع‌های مسکونی طرح جدید شهرداری در توسعه کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه شهر تبریز بوده و در مرحله اول 50 ایستگاه در مجتمع‌ای مسکونی شهر احداث می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار