فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس قزوین خردادماه سال آینده و همزمان با سی‌ونهمین سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 28 October 2020

علی فرخزاد، معاون استاندار قزوین در آخرین جلسه کارگروه بررسی پیشرفت احداث باغ موزه دفاع مقدس قزوین گفت: فاز اول ساخت باغ موزه دفاع مقدس شامل یک طبقه ساختمان اداری با مساحت ۸۰۰ متر مربع و محوطه‌سازی در سایت ۱۰ هکتاری این باغ موزه تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از ساختمان اداری یاد شده به عنوان ستاد مرکزی باغ موزه بهره‌برداری خواهد شد که زمین لازم برای ساخت آن با اعتبار ۳ میلیارد تومانی تملک شده است. همچنین برای تکمیل این باغ موزه باید ۵.۳ هکتار زمین را تملک کنیم که از این زمین برای نمایش ادوات نظامی و جنگی دوران دفاع مقدس استفاده خواهد شد.

معاون استاندار قزوین در مورد زمان اتمام فاز اول این پروژه و آغاز بهره‌برداری از آن عنوان کرد: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس قزوین خرداد ماه سال آینده و همزمان با سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود. البته به شرطی که بخش تامین مالی این پروژه با همین روال فعلی پیش برود.

فرخزاد اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و خدمات‌دهی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر و استان قزوین را از جمله اهداف ساخت این باغ موزه دانست و افزود: با توجه به محل قرارگیری این باغ موزه که در کنار آزادراه قزوین- رشت- زنجان قرار دارد، به مسافران عبور کننده از این مسیر هم خدمات فرهنگی در قالب این باغ موزه ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از تکمیل محوطه‌سازی تا انتهای سال جاری کار نصب تجهیزات و ادوات نظامی باغ موزه را ظرف ۲ ماه بعد از آغاز سال ۱۴۰۰ انجام خواهیم داد تا به موقع بتوانیم فاز اول این باغ موزه را افتتاح کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار