کاشت کلزا در زمین‌های کشاورزی لارستان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 27 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: علی سعیدی نژاد مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه فصل کشت این محصول در لارستان از نیمه دوم مهر تا پایان آبان است، گفت: برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان برای کشت کلزا در این شهرستان در سال زراعی جاری، دو هزار و ۸۰۰ هکتار است.
وی افزود: تا کنون در سطح هزار هکتار قرار داد کشت کلزا در شهرستان منعقد شده است که مرکز جهاد کشاورزی بیرم بیشترین سطح عقد قرارداد و مرکز جهاد کشاورزی بنارویه بیشترین سطح کشت را دارا هستند.
سعیدی نژاد گفت: کل کشت کلزای این شهرستان مکانیزه بوده و در منطقه بنارویه کشت به روش پشته کار (پشته‌های کم عرض با ۳ ردیف کاشت) انجام می‌شود.
مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان اظهار امیدواری کرد: با ورود شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس و انعقاد قرارداد با کشاورزان با شرایط ویژه، سطح زیر کشت کلزا بیش از این افزایش یابد.
در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ میزان برداشت دانه روغنی کلزا در لارستان با عملکرد ۱۹۰۰ کیلوگرم در هکتار به حدود ۲ هزار تن رسید.
کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در تولید روغن خوراکی در برنامه ششم توسعه است تا با تلاش کشاورزان و حمایت دستگاه ها، کشور از چالش‌های جدی تولید دانه‌های روغنی و تولید روغن خوراکی خارج شود.

برچسب ها: کشت ، کلزا ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار