شناسایی نقاط حادثه خیز استان؛
به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه تصادفات فوتی در استان۴۰ درصد کاهش داشت، گفت: بیشترین سهم متعلق به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 19 October 2020

جان‌باختگان تصادف‌های درون شهری سمنان ۱۴ درصد کاهش یافت - ایرنا

رئیس پلیس راهور استان سمنان ظهر دوشنبه در نشست خبری ویژه به مناسبت هفته ناجا به میزبانی سالن فجر ستاد فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون تصادفات منجر به فوت در استان حدود ۴۱ درصد کاهش یافت، ابراز داشت: این آمار طی سال ۹۸ به میزان ۱۴ درصد و برای طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه در تصادفات جرحی و فوتی با کاهش آمار در سطح استان مواجه هستیم، ابراز داشت: طی شش ماه نخست سال جاری در تصادفات جرحی ۲۱ درصد و برای سال گذشته ۱۲ درصد کاهش این حوادث ثبت‌شده است.

سرهنگ موسی بزرگی ضمن بیان اینکه عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران بیشترین سهم را تصادفات جرحی و فوتی دارند، افزود: طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۵۵ درصد از سهم تصادفات را عابر پیاده و موتورسواران به خود اختصاص داده است که می‌توان گفت در این حوادث میانگین سن افراد آسیب‌دیده در حوادث بین ۲۶ تا ۳۵ سال بود که نشان می‌دهد جوانان بیشتر دچار آسیب شدند.

بزرگی بابیان اینکه بیشترین علت تصادفات شهری عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات جرحی و فوتی بر اساس برنامه توسعه پنجم و ششم نگاشته شده است که در پایان برنامه پنجم توسعه ۳۷.۵ درصد و در برنامه ششم ۴۹ درصد تصادفات فوتی کاهش داشت.

وی ضمن بیان اینکه با همکاری اعضای شورای ترافیک استان و شهرستان‌ها نقاط حادثه‌خیز شناسایی شدند، افزود: طی سال جاری ۵۹ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفت که تا الان ۲۵ نقطه برطرف و ۳۴ نقطه ماند که طبق اولویت‌بندی برای هر شهرستانی حداقل در هر جلسه باید مشکل دو نقطه رفع شود.

رئیس پلیس راهور استان سمنان بابیان اینکه طبق روال همه ساله رزمایش موتورسواران قانون‌مند را به مناسبت هفته ناجا برگزار می‌شود، ابراز داشت: در این مراسم به افراد قانونمند کلاه ایمنی هدیه داده خواهد شد و آموزش‌های متعدد در حوزه فرهنگی برای شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

بزرگی بابیان اینکه با احداث پیست موتورسواری تلاش شد تا هیجان جوانان کنترل شود، تصریح کرد: برای عابران پیاده نیز تعریف گذرگاه، نرده گذاری و اقداماتی از این قبیل صورت گرفت تا کاهش آمار تصادفات عابران را شاهد باشیم.

وی بابیان اینکه در حوزه شماره‌گذاری خودرو به ۲۰ هزار و ۴۴۳ فقره خودرو خدمات لازم ارائه‌شده است، افزود: طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و ۱۷۶ نفر برای گواهینامه به ۲۷ آموزشگاه رانندگی استان سمنان مراجعه کردند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار