مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: در راستای توانمند سازی روستاها، نمایشگاه دائمی فروش محصولات کشاورزی در شهر ایلام راه اندازی می شود و ۵ اتحادیه تعاون روستایی در این مکان محصولات کشاورزان را به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار خواهند داد.
کد خبر: ۹۰۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 07 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدناصر ناصری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته روستا و عشایر گفت: در حال حاضر تعداد ۵۰ شرکت تعاونی تولید فعال در استان به ثبت رسیده است و تشکیل تعداد ۳۰ تشکل تولیدی در سطح استان در دستور کار است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام اظهار کرد: این سازمان در حال حاضر دارای ۲۸ مرکز خرید گندم، ۳ مرکز فرآوری بذر، ۸ مرکز خرید کلزا و ۵ ایستگاه ذرت خشک کنی است.

ناصری ادامه داد: در بحث خرید حمایتی، بعضی مواقع در برخی استان ها محصولات کشاورزی مازاد وجود دارد، این سازمان به عنوان متولی به این موضوع ورود کرده و با خرید محصولات، ذخیره سازی و عرضه آن در بورس کالاهای کشاورزی، به منظور تنظیم بازار، عمل می نماید.

وی بیان داشت: در سال گذشته کشت قرار دادی چغندرقند در این استان آغاز شد و در این راستا ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی گفت: بر اساس قراردادی که وزارت جهاد کشاورزی با شرکت روغن نباتی ماهیدشت منعقد نموده است، مقرر گردید در سال جاری با همکاری تعاونی های روستایی در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان کشت کلزا در قالب کشاورزی قراردادی انجام گیرد.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام اضافه کرد: در زمینه پرورش دام، اتحادیه دامداران با ۱۲۰۰ واحد دامداری در سطح استان ایلام فعال می باشد و در این راستا سالانه ۲۶ هزار تن گوشت قرمز تولید می شود.

وی افزود: در سال جاری اتحادیه زنبورداران استان به منظور ساماندهی صنعت زنبورداری استان،تشکیل گردید،در حال حاضر ۱۷۵هزار کلنی عسل با ۱۹۱۷نفر بهره بردار و اشتغال ۵۰۰۰ نفر در سطح استان فعال بوده و سالانه ۱۳۵۲تن عسل خالص تولید و روانه بازار می نمایند که با توجه به اهمیت این صنعت در استان،حمایت از آن ضروری می باشد.

وی تصریح کرد: در راستای توانمند سازی روستاها، نمایشگاه دائمی فروش محصولات کشاورزی در شهر ایلام راه اندازی می شود و ۵ اتحادیه تعاون روستایی در این مکان محصولات کشاورزان را به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار خواهند داد.

ناصری یادآور شد: در شش ماهه اول سالجاری۷۸۲۶ تن کودشیمیایی، ۱۲۸ تن کود ریزمغذی، ۱۲۵۵۰ تن سموم شیمیایی و ۸۵۰ تن کود آلی زیستی در بین کشاورزان استان توزیع شده است. همچنین ۵۶۳۲ تن گندم بذری اصلاح شده تولید، فرآوری و در بین کشاورزان توزیع گردیده و ۱۷۲۸۵ تن نهاده های دامی در بین دامداران استان توزیع شده است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: از اغاز برداشت در سال جاری، حدود ۱۸ هزار تن کلزا و حدود ۶۰ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان ایلام خریداری شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار