رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام؛,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه این استان مشخص شده که در مرحله نخست 4 هزار 225 مورد از آن تحویل استان شده است.
کد خبر: ۹۰۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 04 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمد کریمیان افزود: در حال حاضر واکسن آنفولانزا توسط شبکه‌های بهداشت سطح استان به صورت رایگان برای مادران باردار تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشا ویروسی است که ویروس‌های آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا، توسط سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می‌شوند و این بیماری در تمام طول سال رخ می‌دهد اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

وی بیان داشت: واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی برای واجدین شرایط و اولویت‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی- درمانی استان، کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، خانم‌های باردار، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی( مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل) ، سالمندان واجد شرایط انجام می‌شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار