به مناسبت چهلمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، صدا و سیمای مرکز فارس برنامه‌های متنوعی را پیش بینی و از خرداد ماه پخش این برنامه‌ها از شبکه فارس آغاز شده است.
کد خبر: ۹۰۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 20 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:برنامه زنده شبانه حکایت فتح هر شب از ساعت ۲۱:۱۰ به مدت ۱۵ شب از ۲۸ شهریور پخش آن با حضور سرداران و رزمندگان سرافراز سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس آغاز و همچنان تا ۱۱ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته علی رضا باغبان منش معاون سیمای مرکز فارس، در این برنامه زنده که با اجرای احمد مومنی پخش می‌شود یادگاران دفاع مقدس به بیان خاطرات ۸ سال دفاع مقدس می‌پردازند.

معرفی چهره‌های برتر و هنرمندان و نخبگان عرصه جبهه و جنگ، سرود‌های حماسی و پخش تصاویری از زرمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این برنامه زنده است. این برنامه هر شب در فضای بسیار زیبای موزه دفاع مقدس که با حال و هوای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل طراحی شده است تولید و به طور زنده از سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

به گفته علیرضا باغبان منش در این مدت، از مستند بسیار فاخر "عبداله" که روایت زندگی سردار شهید عبداله اسکندری است رونمایی خواهد شد. معاون سیمای مرکز فارس افزود: برنامه‌های زنده فارسی شو، صبح پارسی، کاشانه مهر، نگاه روز و برنامه‌های تولیدی در شهر، در استان نیز در این ایام بخش‌هایی ازبرنامه‌های خود را به دفاع مقدس اختصاص خواهند داد.

باغبان منش گفت: در ایام هفته دفاع مقدس از ۴۰ اثر فاخر تولیدشده درمعاونت سیما نیز رونمایی خواهد شد و ضبط برنامه ۱۲۰ قسمتی خاطرات مادران بزرگوار شهدا نیز آغاز خواهد شد.

در معاونت صدای مرکز فارس هم تولید و پخش بیش از دو هزار دقیقه برنامه پیش بینی شده است.

یاسر جمالی معاون صدای مرکز فارس در این خصوص گفت: تولید و پخش مشق عشق و مدرسه عشق، مشارکت در تولید و پخش ویژه برنامه سراسری پلاک۸، تولید و پخش ویژه برنامه خاکریز خاطره، و اختصاص بخش عمده‌ای از برنامه‌های تولیدی به دفاع مقدس از برنامه‌های این معاونت است.

جمالی افزود: در این ایام به مانند دیگر حوزه‌های برنامه ساز، چهل اثر فاخر این معاونت با موضوع دفاع مقدس رونمایی خواهدشد.

در معاونت خبر این مرکز هم خبرنگاران مرکز استان به همراه ۵۵ خبرنگار آزاد در سراسر استان پهناور فارس برنامه‌های مختلف این هفته را پوشش خبری خواهند داد.

به گفته ابوالحسن کرمی معاون خبر این مرکز، این معاونت تولید و پخش برنامه‌های خود را در خصوص دفاع مقدس از سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز کرد وهر هفته در بخش‌های خبری به معرفی یکی از شهدای بزرگوار استان پرداخته است که این روند تا دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی دارد. به گفته کرمی این معاونت هم ۴۰ اثر فاخر خود را در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد کرد که مردم می‌توانند این آثار را در سایت خبرگزاری صدا و سیما به نشانی fars.irib.ir مشاهده و دریافت کنند.

معاون خبر صدا و سیمای مرکز فارس افزود: در بسیاری از نقاط استان با تلاش مردم و بسیج، بسیاری از عملیات‌ها با هدف روایت زنده جنگ برای مردم، شبیه سازی شده است که به صورت گزارش خبری در بخش‌های مختلف خبری پخش خواهد شد.

معاونت فضای مجازی مرکز فارس هم یکصد ویدیو، عکس نوشت، اینفوگرافی، موشن گرافی را به همراه چهل اثر شاخص خود در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

علی خورشید سوار گفته است در این ایام علاوه بر این تولیدات، بخش‌های مختلفی در قالب بسته‌های رادیویی، تلویزیونی و خبری در اختیار دیگر معاونت‌های برنامه ساز قرار خواهد گرفت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار