مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: امسال بیش از 4800 تن کلزا از کلزاکاران استان در مراکز خرید تضمینی خریداری شد.
کد خبر: ۸۹۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 08 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،ماشالله ارویسی با بیان اینکه امسال بیش از 4800 تن کلزا از زارعان استان کرمانشاه در مراکز خرید تضمینی خریداری شد، اظهار کرد: کل بهای کلزای خریداری شده از کشاورزان بالغ بر 21 میلیارد و 135 میلیون تومان بود که تمامی این مطالبات به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اتمام کار خرید کلزا در مراکز خرید استان، اضافه کرد: امسال کار خرید تضمینی کلزا در 17 مرکز خرید انجام شد و تمامی محصول کلزای خریداری شده در تنها کارخانه فرآوری دانه روغنی در استان فرآوری خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه سپس با اشاره به ادامه‌دار بودن خرید گندم از گندمکاران استان، گفت: تاکنون 558 هزار و 662 تن گندم شامل 519 هزار و 722 تن گندم در مراکز خرید تضمینی و 3894 تن هم به صورت خرید توافقی با 10 درصد بیش از قیمت خرید تضمینی از سوی کارخانجات ماکارونی از گندمکاران استان خریداری شده است.

ارویسی با بیان اینکه امسال 58 مرکز خرید تضمینی عهده دار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شده بودند، گفت: تاکنون 1298 میلیارد و 774 میلیون تومان از مطالبات گندمکاران استان معادل 98 درصد مطالبات آنها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: خرید تضمینی گندم تا اتمام کامل برداشت محصول در مناطق سردسیر استان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار