وزیرجهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد زنجیره تولید در کشور گفت که در هفت سال گذشته هزار و ۶۰۰ واحد فراوری به مجموع ظرفیت صنایع تبدیلی کشور افزوده شد.
کد خبر: ۸۹۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 25 August 2020

کاظم خاوازی روز سه شنبه در حاشیه مراسم تکمیل زنجیره تولید فرآورده های لبنی در آزادشهر اظهار داشت: افزایش فراوری ۲میلیون تن انواع محصول کشاورزی، نتیجه راه اندازی این صنایع تبدیلی جدید بود که کاهش ضایعات و افزایش سود کشاورزان را نیز به دنبال داشت.

وی به افزایش تولید محصولات کشاورزی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: مقدار این تولیدات از ۹۷ میلیون تن در هفت سال قبل به ۱۳۰ میلیون تن در آخر امسال خواهد رسید و امیداوریم تا پایان فعالیت دولت این رقم به ۱۳۲ میلیون تن افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به افزایش تولید لبنیات کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱ میلیون تن شیر در کشور تولید می شود که این رقم هفت سال قبل ۸.۲ میلیون تن بود و برنامه جهاد کشاورزی، تثبیت این مقدار و ایجاد ظرفیت بیشتر برای فراوری آن است.

خاوازی ادامه داد: از مجموع شیر تولیدی کشور ۹۰۰ هزار تن فراوری شده و ۴۵۰ هزار تن محصول از آن تولید می شود که با تکمیل حلقه های زنجیره تولید و راه اندازی واحدهای تبدیلی جدید، امیدوار به فراوری این محصول و ایجاد ارزش افزوده بیشتر آن هستیم.

با افتتاح سه واحد تولیدی در بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی استان گلستان در آزادشهر توسط وزیر جهاد کشاورزی شامل قوطی سازی، ظروف لبنی و پنیر جدید که با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شد.

در این کارخانه روزانه با جذب ۴۵۰ تن شیر، ۱۲۰ تن انواع محصولات لبنی تولید می شود.

همچنین با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات اجرایی احداث یک کارخانه تولیدکننده ظرف با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در شهرک صنعتی آزادشهر آغاز شد.

بهره برداری از زنجیره مرغ شرکت کاسپین چیکا در گنبدکاووس از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به گلستان است.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار