مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: در سال ۹۲ حدود ۴۶ هزار تن تولید داشته‌ایم و امسال ۴۰۰ هزار تن تولید دانه‌های روغنی خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 25 July 2020
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا امروز بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شده است و تلاش می‌کنیم مطالبات کشاورزان را به‌موقع پرداخت کنیم.

به گزارش ایسنا، یزدان سیف به همراه فرماندار نهاوند و مسئولان شهرستان از مخازن انبار شرکت نفت نهاوند در روستای جهان‌آباد بازدید کرد سپس نمایندگی اداره غله این شهرستان را افتتاح کردند و در بازدید از مخازن شرکت نفت سابق نهاوند مقرر شد این مخازن به‌عنوان محلی برای ذخیره روغن به بخش خصوصی واگذار شود.

سیف در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۹۳ کشت دانه‌های روغنی را بر پایه کشت کلزا به علت تناوب کشت و کم آب بر بودن به‌پیش بردیم چراکه کشت دانه‌های روغنی اهمیت زیادی برای ما دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: در سال ۹۲ حدود ۴۶ هزار تن تولید داشته‌ایم و امسال ۴۰۰ هزار تن تولید دانه‌های روغنی خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد روغن موردنیاز از خارج از کشور تهیه می‌شود که قبلاً این عدد ۹۸ درصد بوده است.

تحویل بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم

سیف در رابطه با تحویل گندم نیز گفت: در همه استان‌های کشور خرید تضمینی گندم ادامه دارد و سعی داریم در سریع‌ترین زمان پول کشاورزان را پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: تا امروز بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شده است و کسانی که تا ۲۱ تیرماه گندم را تحویل داده‌اند و اطلاعاتشان در سامانه ثبت‌شده است، پولشان را دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است، افزود: تا شنبه این پرداختی‌ها ادامه دارد و تلاش داریم تا دو یا سه هفته آینده همه مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

واگذاری مخازن شرکت نفت نهاوند برای ذخیره‌سازی روغن

با توجه به اینکه مخازن شرکت نفت نهاوند بعد از انتقال این شرکت به ملایر بلااستفاده باقیمانده بود و اواخر سال گذشته پیگیری‌ها برای واگذاری و کرایه این مخازن برای ذخیره روغن به بخش خصوصی به نتیجه رسید، در این بازدید سیف از آماده‌سازی و تحویل این مخازن تا شهریورماه خبر داد و گفت: این واگذاری و اقداماتی که در شهرستان شده است، در راستای توسعه نهاوند خواهد بود.

در ادامه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نهاوند نمایندگی اداره غله شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.

سیف در این رابطه گفت: نهاوند از شهرستان‌های فعال در تولید گندم و دانه‌های روغنی است و واگذاری مخازن شرکت نفت سابق نهاوند نشان از اهمیت و پتانسیل دانه‌های روغنی در این منطقه است.

کلنگ زنی و احداث پروژه کارخانجات تولید دستکش‌های معاینه پزشکی

امروز کلنگ زنی و احداث پروژه کارخانجات تولید دستکش‌های معاینه پزشکی در شهرک صنعتی نوشاب ملایر نیز با حضور استاندار همدان، فرماندار ملایر، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی رقم خورد.

استاندار همدان در این آیین با بیان اینکه در تداوم سیاست‌های دولت، اولویت ما در استان حمایت از تولید، معیشت و حفظ اشتغال موجود است، گفت: حمایت و پشتیبانی از چرخه تولید، کارگران و صنعت‌گران که نیاز‌های ضروری کشور را تأمین می‌کنند یک امر حیاتی است.

سیدسعید شاهرخی اظهار کرد: شهرستان ملایر، جلوتر از سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان در حال حرکت است و مردم با فرهنگ ملایر، شایسته توسعه و پیشرفت بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال، سند راهبردی و عملیاتی استان تدوین کرده‌ایم، افزود: مسیر توسعه استان را بر روی ریل سند راهبردی و عملیاتی بنا نهاده‌ایم.

استاندار همدان ادامه داد: از اولویت‌های اساسی استان در سند راهبردی و عملیاتی، توجه و برنامه‌ریزی در جهت ایجاد اشتغال، تقویت معیشت و حمایت از تولید است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان ملایر با تلاش و کوشش امورات مهم حوزه انتخابیه خود را به نحو احسن پیگیر هستند، ابرازامیدواری کرد که در مسیر پیش رو با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی جهش تولید را محقق کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه با همه امکانات و ظرفیت از سرمایه‌گذار حمایت می‌شود، گفت: برنامه‌های توسعه بخش و اشتغال‌زای خوبی در مسیر شهرستان ملایر قرار دارد.

۱۶ طرح بزرگ اقتصادی و تولیدی ملایر تا پایان سال تکمیل می‌شود

فرماندار ویژه ملایر نیز با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۶ طرح بزرگ اقتصادی و تولیدی در این شهرستان با رقم سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان در دست اجراست، گفت: این طرح‌ها تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

قدرت الله ولدی افزود: این طرح‌ها در راستای تاکیدات استاندار همدان برای توسعه و بهبود اقتصادی، حوزه اشتغال و معیشت مردم از سال گذشته و امسال آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه با به ثمر نشستن این طرح‌ها در مجموع برای بیش از ۲۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، گفت: چند طرح دیگر نیز در زمینه احیای واحد‌های تولیدی و واحد‌های تملیکی بانک‌ها همچون کیان وینسا در دست اقدام داریم.

ولدی با بیان اینکه یکی از سرمایه‌گذاران ملایر که از سال ۹۴ واحد‌های وی تعطیل شده بود، به تنهایی ۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح در حال سرمایه‌گذاری دارد، اظهارکرد: ما فرش قرمز خود را زیر پای سرمایه‌گذاران پهن کرده‌ایم و با تمام وجود در خدمت بخش خصوصی هستیم تا با خیال آسوده در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

فرماندار ملایر احداث کارخانجات تولید دستکش‌های پزشکی را یک ضرورت در این شهرستان برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان همچون شرکت‌های بافتینه و بافتسان، تولید دستکش‌های پزشکی یکی از ضرورت‌ها بود.

ولدی ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار همدان و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، یک‌ماهه تمامی مجوز‌های این طرح صادر شد و به همت سرمایه‌گذار مرحله نخست آن ۶ ماهه و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در فاز اول پروژه کارخانجات تولید دستکش‌های معاینه پزشکی در شهرک صنعتی نوشاب ملایر، تولید انواع دستکش‌های معاینه لاتکس و نیتریل در دهه فجر سال جاری هدف گذاری شده است. ظرفیت تولید ماهیانه ابن کارخانه،۱۵ میلیون عددبوده و میزان سرمایه‌گذاری در فاز اول آن ۷۰۰ میلیارد ریال است.

این پروژه به طور مستقیم برای ۹۰ نفر و به طور غیرمستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند. در فاز دوم نیز سرمایه گذاران شرکت سهل گستران درمان، قصد دارند در صورت حمایت‌های مادی و معنوی مدیران استانی، خطوط تولید دستکش‌های معاینه لاتکس و دستکش‌های جراحی استریل کم پودر و بدون پودر را در شش ماه پس از افتتاح فاز اول راه‌اندازی و بهره‌برداری کند.

ظرفیت تولید ماهیانه فاز دوم ۲۹ میلیون عدد و میزان کارآفرینی و اشتغال‌زایی به میزان ۲۸۰ نفر به طور مستقیم و ۳۶۰ نفر به طور غیرمستقیم پیش بینی شده و برآورد میزان سرمایه‌گذاری کل پروژه ۱۷۰۰ میلیارد ریال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار