بستری بیماران کرونایی در بابل نسبت به دو ماه بیش، چهار برابر افزایش یافت و روند افزایشی همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹ 20 July 2020

بستری بیماران کرونایی در بابل نسبت به دو ماه بیش، چهار برابر افزایش یافت و روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

حدود دو ماه پیش کل بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی شهرستان بابل حدود ۵۰ نفر بوده است که در حال حاضر به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

ایرنا؛ افزایش بیماران کرونایی که با آهنگ ضعیف از دو ماه پیش آغاز شده بود در ۲۰ روز اخیر شتاب زیادی گرفت و در حال حاضر روزانه حدود ۵۰ نفر در مراکز درمانی بیمارستان های بابل بستری و نزدیک به ۴۰ نفر ترخیص می شوند.

همچنین براساس اطلاعات میدانی خبرنگار ایرنا جمع قابل توجهی از شهروندان ،کارمندان دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و کادر درمانی بیمارستان ها در شهرها و روستاهای شهرستان بابل که گرفتار ویروس کرونا شده اند در منزل قرنطینه هستند.

این روند افزایشی که بعد از تعطیلات عید سعید فطر و هجوم مسافران به این شهر به کانال افزایشی سوق یافته است تاکنون برغم اعمال محدودیت های کرونایی روند افزایشی متوقف نشده است تا جائیکه ۱۴ تیرماه جاری وضعیت قرمز کرونایی در این شهر اعمال شد.

محدودیت های کرونایی در شهرستان بابل برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها به اجرا درآمد و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ ، مراکز تفریحی ، پارک ها و بوستان ها و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی فرمانداری اجرا شد.

رعایت پروتکل های بهداشتی روند موجود را نزولی می کند

فرماندار بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با اعمال محدودیت های کرونایی و نظارت هایی که صورت می گیرد در تلاشیم تا روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در بابل را متوقف و به کانال نزولی برگردانیم.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود: اگر مردم سه اصل ساده اما حیاتی را که شامل ماسک، رعایت فاصله گذاری یک و نیم متری و شستن ۲۰ ثانیه دست ها را به طور دقیق رعایت کنند روند موجود کنترل و نزولی خواهد شد.

وی گفت: هر چند تعداد زیادی از بابلی ها پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند اما برای رسیدن به نتیجه باید بیش از ۹۵ درصد پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند تا زنجیره انتقال این ویروس شکسته شود.

وی بیان کرد: اما اگر روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در بابل همچنان ادامه دار باشد به ناچار محدودیت های شدید تری باید اعمل شود که این امر به اقتصاد شهرستان و بازاریان ضربه خواهد زد.

وی بیان کرد: انتظار می رود که شهروندان و بازاریان پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند تا مجبور به اعمال محدودیت های جدید تری نباشیم.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار