در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان تاکید شد:
شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز دوشنبه 2 تیر ماه 99 در سالن کنفرانس تالار معلم تبریز تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 23 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، جعفر پاشایی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان بر اهمیت پروژه مهر تاکید داشت و گفت: چهار کارگروه برای پروژه مهر پیش بینی شده و تجارب غنی و هماهنگی مسئولین در سطوح اداره کل باعث شده بازگشایی مدرسه با کمترین نارسایی اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اظهار امیدواری به اینکه امسال نیز پروژه مهر به شایستگی اجرا می شود یادآور شد: دوستان مسئول کارگروه ها موضوع را به لحاظ مهم بودن پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات جلسات ستاد پروژه مهر قابل اجرا برای تمام بخش ها است، گفت: هماهنگی در این کار برای ۸هزار مدرسه و بیش از 34 هزار کلاس درسی با بکارگیری تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی مثل شهرداری،شورای شهر و دهیاری لازم است.

پاشایی گفت: بازگشایی امسال از چند وجه متفاوت تر از سال های گذشته است که یک مورد بازگشایی از ۱۵شهریور می باشد که بحث آمادگی بر ای بازگشایی مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر سخنان خود با تبریک میلاد حضرت معصومه(ع) و آغاز هفته قوه قضاییه، گفت: در ۸سال گذشته نوع نگاه همکاران قضایی حمایتی و فرهنگی بوده است و امید است فصل جدید آغاز در این قوه بابی برای ایجاد امید و اعتماد در آحاد ملت باشد.

"حقیقت همان اندازه رایج خواهد شد که ما رواجش بدهیم. ، فقط دست‌های ما می‌تواند از پرده بیرونش بکشد". جمله ای بود که پاشایی در ادامه سخنن خود بیان کرد و گفت: اراده، تصمیم درست و رواج و تقویت نقاط مثبت این مهم را ممکن می سازد و لازمه این کار ورود نکردن به حاشیه است.

پاشایی در ادامه با بیان نکته کلیدی" کمتر اشتباه کن،بیشتر تامل کن"، لازمه ی آن را دقت برشمرد و افزود:هر کس در کار خود مراقبت داشته باشد و مسئولیت کار خود را به عهده بگیرد.

وی تضریح کرد: بعد از پروژه مهر مهم ترین مطلب عدم اخذ وجه اجباری از اولیا است و در هر مقطع زمانی چه صدور کارنامه و چه ثبت نام هیچ مدیری حق دریافت اجباری را ندارد و این را باید در نظر گرفت که دریافت کمک مردمی با اختیار خود اولیا منع قانونی ندارد.

پاشایی ادامه داد: در مدارس غیردولتی با رویکرد حمایتی و تقویتی، این مراکزموظف به دریافت شهریه طبق مصوبه شورا هستند و دریافت و پرداخت شفاف نیاز است.

وی افزود: 151 هزار دانش آموز در غیردولتی هستند و در شرایط حاضر عدم مدیریت باعث کاهش دانش آموزان این مدارس خواهد شد چرا که باعث سرریز دانش آموزان به مراکز دولتی می شود و سیستم دچار مشکل خواهد شد.

مسئول دستکاه تعلیم و تربیت استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شبکه شاد، ابراز داشت: هیچ گونه تجربه ای برای آموزش مجازی وجود ندارد و اقدامات در این راستا قابل پیاده کردن در اول مهر نیست و تقویت این موضوع با گفتمان عمومی به صورت جدی حل شود.

پاشایی استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز را تاکید کرد و افزود:در جلسات شورا این مهم در اولویت باشد که مطالبه وزارت است.

وی گفت: برای یکم مهر بحث نیروی انسانی دچار چالش است و سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی اهم ترین موضوع است

به تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان مراقبت های لازم در خصوص مسائل بهداشتی در زمان ثبت نام به جهت حساسیت زیاد اولیا ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :