مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس طی مهر ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 19 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،مجید یزدان پناه اظهار داشت: در حال حاضر مشغول امتحان از دانش آموزان کلاس نهم و دوازدهم هستیم و عموم مدارس برای رعایت پروتکل بهداشتی مورد بازرسی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: ماسک و ضدعفونی به اندازه کافی در اختیار مدارس قرار گرفته است و هر روز پس از برگزاری آزمون، مدارس ضد عفونی می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که تست کرونا داده و رسماً اعلام کرده باشند، محدود هستند، اما اگر دانش آموزی مشکوک به کرونا باشد در مکان جدایی آزمون می‌دهند.

یزدان پناه در خصوص بازگشایی مدارس در مهرماه خاطر نشان کرد: هفته گذشته در جلسه مدیران سراسر کشور، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد، باید برای هر شرایطی آماده باشیم، لذا برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از پازل‌ها حضور دانش آموزان در مهرماه است.

وی با اشاره به اینکه ما آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در مهر ماه را داریم، بیان داشت: پروژه مهر ماه به همکاران سراسر استان صادر شده و یکی از احتمال‌ها این است که مدارس در مهرماه در روال عادی قرار دارد.

این مسئول در ادامه افزود: همچنین احتمال دارد که دانش آموزان نیمی از سال را در مدارس حضور پیدا کنند، به ویژه سطح متوسطه که دارای دروس تخصصی هستند و یادگیری در بخش‌های ساده‌تر در شبکه شاد برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین ممکن است به دلیل قرار گرفتن در پیک شدید بیماری، اصلاً امکان حضور دانش آموز در مدارس نباشد و فضای مجازی، تلویزیون، رادیو و شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

این مسئول گفت: در اجرای برنامه شبکه دانش آموزی شاد، استان کرمانشاه رتبه اول را در کشور به دست آورده است و ۸۸ درصد دانش آموزان، ۹۵ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد مدیران در شبکه دانش آموزی حضور داشتند.

وی ادامه داد: شناسایی ۵ درصد معلمانی که شرایط برگزاری کلاسهای مجازی نداشتند و همچنین ۱۰ درصد دانش آموزان حدود یک ماه است که در حال پیگیری است و این کار به ما کمک می‌کند که شرایط را برای این دسته از افراد برای سال تحصیلی جدید محیا کرده و با آنها به طور مستقیم ارتباط گیری نمائیم.

این مسئول بیان داشت: به دلیل آنکه آینده قابل پیش بینی نیست، همه گزینه‌ها را برای تحصیل و یادگیری دانش آموزان در نظر خواهیم گرفت

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار