کد خبر: ۸۶۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 17 June 2020
 

تابناک/در گزارش زیر نگاهی به شرکت‌کنندگانی خواهیم داشت که به نیمه نهایی رسیدند تا ببینیم سهم هر استان در این مرحله فصل اول چقدر بوده است.

سهم هر استان در میان استعداد‌های عصر جدید چقدر است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در میان شرکت‌کنندگان فصل دوم هم گروه یا افراد زیادی بودند که تاکنون یعنی قسمت شانزدهم این برنامه، از شهر‌های مختلف ایران غیر از پایتخت و دیگر کشور‌ها توانستند چهار رای مثبت بگیرند یا با زنگ طلایی به مرحله دوم و بالاتر راه پیدا کنند:

تهران (صفادشت): گروه نسل جدید (نوازندگی)

البرز (کرج): گروه تکاوران (نمایش رزمی تکواندو) / گروه فرشتگان نینجا (نمایش نینجا)

اردبیل: خانواده حضرتی (حرکات نمایشی ورزشی)

آذربایجان غربی (ارومیه): رضا پورجوان (تردستی) / پارسا سیمین مرام (خوانندگی)

آذربایجان شرقی (تبریز): علی فریادی (استندآپ کمدی)

فارس (یکی از روستای کازرون / شیراز): امین صالحی (تیراندازی نمایشی) / مصطفی حسنلو (حرکات نمایشی)

خوزستان (شادگان، اندیمشک، اهواز و شوشتر): گروه مثلث (حرکات نمایشی) / عرفان طهماسبی (خوانندگی)

لرستان (الیگودرز): سجاد رضایی (نمایش تئاتر)

خراسان شمالی (شیروان): محمد داوری (حرکات نمایشی با آتش)

همدان: گروه به نگار (نقاشی سفالی)

فارس (فسا): محمد بازوپیشه (حرکات نمایشی)

قزوین (تاکستان): مهران رحمانی (نقاشی)

کرمان (بم): بهاره سرگل زایی (دوبله)

خراسان رضوی (مشهد): گروه ستاره هشتم (نمایش رزمی ووشو) / مبین درپور (خوانندگی)

کرمانشاه: هیاس حسینی (شیشه‌گری) / اسرا جلیلیان (نمایش تئاتر)

کردستان (کامیاران): محمد پرویزی (خوانندگی)

چهارمحال بختیاری (شهرکرد): ستایش محمدصالح (نقاشی)

مرکزی (ساوه): یونس مسعودی (حرکات نمایشی)

گلستان (گنبدکاووس): رضا نوری (محاسبات ریاضی)

مازندران: رضا عظیمی‌راد (خوانندگی)

نماینده شهر‌های مختلف در یک گروه: گروه مجاز (نمایش کمدین) / گروه جوانمردان ایران (ورزش زورخانه‌ای)

افغانستان: گروه پرواز (حرکات نمایشی)

سهم هر استان در میان استعداد‌های عصر جدید چقدر است؟

تندیس فصل اول در دست ماهشهری‌ها
در مرحله نهایی فصل اول، پنج نماینده از شهر‌های ماهشهر، اردبیل، تهران، کرج و شیراز حضور داشتند که هر کدام از آن‌ها سعی کردند بهترین کارشان را در این مرحله به نمایش بگذارند. در این رقابت تنگاتنگ فاطمه عبادی که از ماهشهر شرکت کرده بود، توانست در قالب نقاشی با شن بیش از شش میلیون از آرای مردمی را به‌دست بیاورد و تندیس برگزیده را در دستانش بگیرد. محمد زارع از شیراز و پارسا خائف از اردبیل به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم این مسابقه ایستادند. روی پله‌های چهارم و پنجم هم سعید فتحی روشن از تهران و گروه دختران نینجا از البرز قرار گرفتند.

رقابت شیرازی‌ها و تهرانی‌ها در نیمه نهایی فصل اول
هر فردی در نهادش به دنبال رقابت است و هر چه مراحل عصر جدید جلوتر می‌رود، این رقابت میان شرکت‌کنندگان افزایش می‌یابد. در هر قسمت از مرحله نیمه نهایی فصل اول چهار گروه اجرا کردند که داوران دو تای آن‌ها را برای رای‌گیری مردمی نامزد کردند.

در اینجا نگاهی به شرکت‌کنندگانی داشتیم که به نیمه نهایی رسیدند تا ببینیم سهم هر استان در این مرحله فصل اول چقدر بوده است.

بیشترین تعداد را شیرازی‌ها (شکوفه عزیزی در بخش عروسک گردانی، گروه سربازان وطن و محمد زارع در بخش‌های حرکات نمایشی) داشتند. گرچه تهرانی‌ها هم از قافله عقب نماندند و گروه ریکو، سعید فتحی روشن و گروه پیرامید (۴۱ نوجوان) هم در این مرحله از تهران بالا آمدند. همچنین محمدمصطفی حصار با نمایش آکروباتیک از شهر قدس استان تهران حضور داشت.

از نظر تعداد در پله بعدی، استان البرز با دو نماینده (دختران نینجا با نمایش رزمی و گروه نواندیشان با محاسبات ریاضی) قرار گرفتند. همچنین نماینده‌ای (رضا ارمندپیشه با خوانندگی) از هشتگرد استان البرز هم حضور داشت. در این مرحله همچنین از شهر‌های بندر ماهشهر (فاطمه عبادی، نقاشی با شن)، مشهد (گروه پسران خورشید با نمایش حرکات آکروباتیک)، الیگودرز (مهدی عبدالوند با مچ اندازی)، تبریز (زهرا بیرامی، نمایش ژیمناستیک) و اردبیل (پارسا خائف، خوانندگی) حاضر بودند.

بود‌ها و نبود‌ها
تا الان در فصل دوم برنامه، سیستان و بلوچستان نماینده‌ای در عصر جدید نداشته، این در حالی است که فصل پیشین این استان نماینده‌ای مثل ساسان پرکان داشت که از چابهار شرکت کرده بود و در مرحله اول چهار رای مثبت گرفت.

در فصل اول شرکت‌کننده‌ای از کرمانشاه و ایلام نبود. در این فصل کرمانشاه با پنج شرکت‌کننده حاضر است، اما ظاهرا ایلام همچنان شرکت‌کننده‌ای ندارد.

در فصل دوم شرکت‌کننده‌ای از هرمزگان حضور ندارد. این برخلاف فصل قبل است که در مرحله اول آن یک درصد شرکت‌کنندگان متعلق به هرمزگان بود.

خراسان جنوبی و شمالی در فصل دوم شرکت‌کننده‌ای ندارند، این درحالی است که در مرحله اول فصل اول هر کدام ۵/۰ درصد از شرکت‌کننده‌ها را داشتند.

در فصل اول ۵/۰ درصد شرکت‌کنندگان از اتباع خارجی بودند. در فصل دوم هم یک گروه یعنی ۷۱/۰ درصد شرکت‌کننده‌ها از افغانستان است.

دیدنی‌ها
تعدادی از شرکت‌کنندگان هم بودند که در همان مرحله اول با رای داوران حذف شدند یا اگر چهار رای مثبت گرفتند هم در رقابت با دیگر شرکت‌کنندگان در آرای مردمی، از رفتن به مرحله نیمه نهایی یا بالاتر بازماندند. از میان آنها، اما اجرای چند نفری با استقبال مخاطبان همراه بود و در فضای مجازی نیز دیده شد. این افراد و گروه‌ها از شهر‌های مختلف در این رقابت شرکت کرده بودند که تعداد زیادی متعلق به غیرپایتخت‌نشینان بود.

تعدادی از این اجرا‌های خاطره‌انگیز را مرور کردیم:
متفاوت‌ترین قهوه‌چی: علی جعفری، مشهور به علی قمی اهل زنجان و از شرکت‌کنندگان فصل اول عصر جدید بود که توانست با اجرای متفاوت و ساده‌اش خنده به لب داوران و مخاطبان بیاورد و ویدیو‌های اجرایش در فضای مجازی هم دست به دست شد.

سهم هر استان در میان استعداد‌های عصر جدید چقدر است؟

اشک همه درآمد: فاطمه رادمنش، بازیگر جیرفتی شرکت‌کننده فصل اول بود که در نقش یک مادر شهید روی صحنه آمد و اجرای تاثیرگذارش اشک تماشاچیان را درآورد. قدرت بازیگری او را بسیاری ستودند، اما عده‌ای هم از این‌که این شرکت‌کننده بازیگر تئاتر است و پیش از این استعدادش کشف شده بود، انتقاد کردند.

رودست خوردیم: هادی مرتضی‌زاده، همان جوان شمالی مشهور فصل اول است که بازیگر بود، اما توانایی‌اش در این هنر را به گونه‌ای متفاوت به کار گرفت و به مخاطبان و داوران رودست زد. او ابتدا ادعا کرد بر اثر تصادف قدرت بیانش را از دست داده است، اما به عشق محبوبش روی صحنه آمده تا بخواند. در نهایت، ولی مشخص شد این‌ها همه بازی او برای نشان دادن هنر بازیگری‌اش است. شیوه او مخالفان و موافقان زیادی پیدا کرد و باعث دیده شدن او شد. این بازیگر پس از آن در سریال نوروزی کامیون حضور پیدا کرد.

سهم هر استان در میان استعداد‌های عصر جدید چقدر است؟

راوی یک قصه واقعی: ناهید عساکره، با اصالت آبادانی در فصل اول به عنوان بازیگر بخشی از زندگی مادرش در دوران جنگ را روی صحنه بازی کرد که برای بسیاری تاثیرگذر بود. او پس از اجرا از واقعی بودن قصه گفت و مادرش را که در سالن حضور داشت به تماشاچیان معرفی کرد. عساکره اکنون بازیگر نقش شهرزاد در بازیمون و ایفاگر نقش راحیل در سریال ایلدا است.

سهم هر استان در میان استعداد‌های عصر جدید چقدر است؟

خوش زبانی: مجتبی خاتمی (خالو مجتبی) در فصل دوم از بندر ماهشهر به عنوان خواننده روی صحنه آمد، خوانندگی او چندان نظر داوران را جلب نکرد؛ بیش از آن خوش صحبتی، پذیرایی از داوران با قهوه و گفتن از سنت قهوه‌خوری باعث دیده شدن این شرکت‌کننده در فضای مجازی شد.

سهم هر استان در میان استعداد‌های عصر جدید چقدر است؟

زود قضاوت نکنیم: احسان دلبندی در فصل دوم برای نشان دادن هنرش در گویندگی و دوبله از کرج به عصر جدید آمد. اجرای او نظر همه داوران را جلب نکرد، ولی پس از این اجرا تماشاگران و داوران متوجه نابینایی او شدند که شیوه خاص طرح این موضوع و پس گرفتن رای بشیر حسینی بعد از آن باعث شد ویدیوی حضورش در این برنامه در شبکه‌های اجتماعی دیده شود.

سهم هر استان در میان استعداد‌های عصر جدید چقدر است؟

صدا‌های جادویی: کارزان و عبدالباسط دو برادر سنندجی بودند که هر چند از رسیدن به مرحله نیمه نهایی فصل اول بازماندند، اما با صدا و تکنیک خوبشان در آوازخوانی به زبان مادری طرفدارانی را پیدا کردند و موفق به برگزاری کنسرت شدند. آن‌ها از آریا عظیمی‌نژاد کارت طلایی دریافت کردند و راهی مرحله دوم در فصل اول شدند، ولی به نیمه‌نهایی نرسیدند.

سهم هر استان در میان استعداد‌های عصر جدید چقدر است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار