استاندار یزد:

به شاخص‌های زیست محیطی توجه کافی نشده است

استاندار یزد گفت: در چند دهه اخیر توجه لازم به شاخص‌های زیست محیطی نشده زیرا آسیب‌های آلاینده‌های زیست محیطی خود را به خوبی نشان نداده بود، اما با گذشت زمان و آشکار شدن این تبعات، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 13 June 2020

محمدعلی طالبی در آیین افتتاح طرح زیست محیطی واحد فولادی‌در شهرک صنعتی فولاد اشکذر افزود: توجه به محیط زیست و سلامت مردم یکی از مولفه‌های اصلی و جزو تفکیک ناپذیر توسعه پایدار است و آنرا در دستور کار جدی خود قرار داده ایم .

وی اظهار داشت: هم‌نوایی و ادبیات مشترک ایجاد شده بین دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با بخش خصوصی استان در زمینه مسائل زیست محیطی بسیار حائز اهمیت بوده و نوید بخش مقابله جدی و موثر با منابع آلایندگی مختلف در استان است .

طالبی تصریح کرد: حمایت دستگاه‌های دولتی و قضایی از اداره کل محیط زیست استان، در کنار انگیزه و توانمندی بالای آنها، زمینه را برای فعالیت و اثر بخشی بیشتر این اداره کل فراهم کرده است.

استاندار یزد افزود: باید در کنار بهره‌گیری مردم از مواهب توسعه صنعتی استان، شرایط زندگی پاک و سالم را نیز برای آنها فراهم کنیم

و باید به مردم اطمینان داده شود که بدنه دولت با جدیت در حال پیگیری مسائل زیست محیطی است

وی خاطرنشان کرد: اقدامات زیست محیطی استان بدون بازگشت بوده و اجازه تغییر رویه و حرکت به سوی آلایندگی مجدد در مراکز صنعتی اصلاح شده را نخواهیم داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد هم در این مراسم گفت: ما در استان یزد از یک سو ایجاد اشتغال، تامین درآمد و حمایت تولید داخلی و از سوی دیگر الزام برای حفظ محیط زیست را داریم که این مولفه ها به عنوان یک اصل جدایی ناپذیر از مباحث توسعه برای ما می‌باشد.

نیره پورملائی افزود: بالغ بر ۹۰ درصد صنایع شهرک فولاد نسبت به نصب، اصلاح و بهبود کارایی اقدام نموده اند که این موفقیت بزرگی برای استان در کنترل آلایندگی های صنایع فولادی استان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار