اخبار اقتصادی - بر اساس مصوبات دیگر کمیته خودرو مقرر شد تا در پیش فروش‌های آتی شرط عدم خرید خودرو ظرف ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان ملاک عمل به عنوان شرایط ثبت نام قرار گیرد.

در عین حال، یکی از شروط ثبت نام در مرحله فروش فوق العاده خودرو در فصل تابستان نیز، عدم وجود پلاک فعال در هر خانواده است.


بنا به اعلام خودروسازان ، تولید و تحویل گروه صنعتی ایران خودرو به ترتیب با ۱۸ درصد و ۵۰ درصد رشد و تحویل محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز با ۵۵ درصد افزایش مواجه بوده است.

در این جلسه علاوه بر بررسی روند تولید خودرو، مقرر گردید تا موضوع تخصیص ارز مورد نیاز ترخیص قطعات خودرو با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک ایران مورد پیگیری واقع شود.

اقدام برای تکمیل ۴۵ هزار دستگاه خودروی موجود در کف کارخانه‌ها از جمله دیگر مصوبات کمیته خودرو بود.

موضوع قیمت خودرو نیز یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز جمعه ۲۳ خرداد کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر گردید تا جلسات مشترکی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان حمایت با شورای رقابت برگزار شود.

بر اساس اعلام گروه صنعتی  ایران خودرو ، تحویل خودروهای فروش فوق‎‌العاده ویژه ایام عید سعید فطر از هفته آینده آغاز خواهد شد.

کاهش ارزبری و افزایش ساخت داخل قطعات خودرو، از جمله مصوبات دیگر کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر گردید تا در جلسات بعدی کمیته خودرو، موضوع ساخت داخلی و کاهش ارزبری صنعت خودروی کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ ضمن اینکه خودروسازان مکلف شدند تا فهرست قطعات دارای ارزبری و میزان ارز مورد نیاز آنها را به صورت هفتگی به کمیته خودرو گزارش دهند.