کد خبر: ۸۵۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 21 May 2020

تعاونی‌های روستایی، واحدهای تولیدی راکد گلستان را احیا می‌کنند

گرگان - ایرنا - مدیر تعاون روستایی گلستان گفت که با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های روستایی استان در سال جهش تولید، واحدهای نیمه تمام، نیمه فعال یا راکد در بخش‌های صنایع غذایی و تبدیلی که به مالکیت بانک ها درآمده‌اند برای ممانعت از خام فروشی تولیدات کشاورزی و افزایش درآمد استان، خریداری و احیا می‌شوند.

نورمحمد کوچکی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بانک های استان می توانند واحدهای نیمه تمام، نیمه فعال و راکد در تصرف خود را برای فروش به این مدیریت معرفی کنند.

به گفته وی تاکنون با استقبال بانک های عامل در استان هشت واحد به این مدیریت معرفی شده که در حال کار کارشناسی و بررسی توجیه اقتصادی واحدها برای خرید و سرمایه گذاری است.

به گفته کوچکی این مدیریت حدود ۲۰۰ هزار بهره برداری بخش کشاورزی استان را با ۲۷۲ تعاونی اعم از روستایی، تولید، کشاورزی، زنان و نظام صنفی کشاورزی فعال در ۱۴ شهرستان زیر پوشش دارد.

مطابق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، سالانه ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن محصول کشاورزی در این استان تولید می شود که بخش عمده آن به صورت خام فروخته و به مصرف می رسد.

مدیر تعاون روستایی گلستان، صادرات محصولات کشاورزی به صورت خرید توافقی در استان را از دیگر برنامه های مهم این مدیریت اعلام کرد و افزود:در حال حاضر ۱۰ شرکت تعاونی روستایی و ۶ تعاونی تولید برای فعالیت در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان آماده فعالیت هستند.

وجود بازار خوب در کشورهای آسیای میانه و فعالیت گمرک اینچه برون گنبدکاووس و بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر در مازندران و انزلی در گیلان ، ضرورت استفاده از ظرفیت تعاون روستایی گلستان برای سرمایه‌گذاری در حوزه صادرات محصولات کشاوری استان را دوچندان می کند.

کوچکی، سرمایه گذاری در حوزه رونق گیاهان دارویی استان را از دیگر برنامه های مهم این مدیریت در سال جهش تولید برشمرد و افزود: اکنون ۵ شرکت تعاونی روستایی شامل صحرای سبز کرند در گنبدکاووس، زعفران کاران وامنان در آزادشهر، اتحادیه تعاونی روستایی مینودشت و ۲ تعاونی روستایی در شاهکوه چهارباغ گرگان در کشت گیاهان دارویی فعالیت دارند.

مدیر تعاون روستایی گلستان به برنامه خرید محصولات کشاورزی در استان هم اشاره کرد و افزود: این مدیریت ۲۱۰ هزار تن ظرفیت انبار در قالب ۷۲ واحد در اختیار دارد و سالانه در خرید محصولات کشاورزی شامل تضمینی و توافقی در راستای حمایت از کشاورزان استان فعالیت می کند.

به گفته وی سال قبل تعاون روستایی گلستان ۱۹۲ هزار تن محصولات کشاورزی را خریداری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار