کد خبر: ۸۵۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 17 May 2020
فعالیت یک هزار مجموعه ورزشی استان تهران آغاز شد

تهران- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد که طبق دستور العمل ستاد ملی مقابله کرونا و وزارت ورزش و جوانان یک هزار مجموعه ورزشی فعالیت خود را در بخش ورزش انفرادی آغاز کرد.

رضا گل‌محمدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق آخرین دستور العمل ستاد ملی کرونا، فعالیت ۳۰ رشته انفرادی با رعایت توجه به پروتکل های بهداشت و فاصله اجتماعی(فاصله یک و نیم تر مربع) از امروز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در این مدت کارشناسان اداره کل و بازرسان هیات پزشکی ورزشی به صورت محسوس و نامحسوس از بهداشت و توجه به ضدعفونی کردن به موقع مجموعه ها در زمان تمرین ورزشکاران نظارت خواهند کرد گفت: به تمامی این مجموعه ها تاکید شده تا تمامی کادر ورزشی استفاده از ماسک و توجه بهداشت فردی را در حین تمرین ورزشکاران در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته وی در صورت بی توجهی به رعایت نکردن موارد بهداشتی با مجموعه ورزشی برخورد خواهد شد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه فعالیت تمامی رشته های گروهی، بدنسازی ها، فوتبال، رزمی و استخرها تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل است خاطر نشان کرد: در صورت بازگشایی این اماکن می بایست وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تصمیم گیری کند چراکه فعالیت آنها هم اینک غیر قانونی است.

گل‌محمدی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا فعالیت مجموعه های دولتی و خصوصی استان از دهم اسفند ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده که امروز با دستور العمل ستاد ملی کرونا فعالیت ورزشی رشته های کم خطر و انفرادی پس از سه ماه وقفه آغاز به کار کرد. 

۱۰ پروژه عمرانی و ورزشی در استان تهران به بهره برداری می رسد 

وی به دیدار امروز خود با وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: امروز در خصوص افتتاح ۱۰ پروژه عمرانی، توافقات شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان در خصوص ایستگاه خط هفت مترو از ورزشگاه تختی گفت و گو شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر ۱۰ پروژه عمرانی با حضور وزیر و رعایت پروتکل بهداشتی به بهره برداری می رسد.

گل‌محمدی با بیان اینکه این مجموعه ها شامل زمین ۵ هزار نفری فوتبال، سالن های سرپوشیده و چند منظوره است که بعضا به علت تخصیص نیافتن اعتبارات و تکمیل نشدن انشعابات مجموعه ها طرحها نیمه تمام مانده بود گفت: با تخصیص اعتبارات ملی و استانی این پروژه در شهرهای شهریار، فیروزکوه، تهران و قدس تکمیل و به بهره برداری می رسد.  

وی ادامه داد: با تکمیل این طرح ها حدود ۴۰ هزار متر به سرانه ورزشی استان تهران افزوده خواهد شد.  

به گفته وی هم اینک با وجود ۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی سرانه ورزشی استان برای هر شهروند ۵۶ صدم متر مربع است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران همچنین به واگذاری مجموعه های ورزشی کاظمی و امام رضا(ع) شهرداری تهران به سرخآبی های پایتخت خبرداد و گفت: چندی قبل با تهاتری که میان اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری تهران صورت گرفت، ۱۷ هکتار از مجموعه ورزشی تختی برای احداث و تکمیل خط هفت مترو(میدان کتاب شهرک غرب تا مجموعه تختی در افسریه) به مدیریت شهری پایتخت واگذار شد.  

گل‌محمدی خاطر نشان کرد: در این تهاتر به ازای زمین مجموعه تختی، شهرداری نیز املاک، زمین و همچنین واگذاری ۲ مجموعه ورزشی خود را مطرح کرد.  

وی اضافه کرد: ابتدا استادیوم های امام رضا(ع) و شهید کاظمی به صورت امانتی و قرار دادی در اختیار این ۲ تیم قرار گرفته و پس از سپری شدن روند اداری جزئی از املاک این ۲ باشگاه فوتبال پایتخت قرار خواهند گرفت.  

گفتنی است  این مجموعه ها در سال ۹۴ به صورت ۴ ساله برای تمرین و بازی به سرخآبی های پایتخت واگذار شده بود.  

گل‌محمدی افزود: این املاک ابتدا به نام اداره کل شده که پس از خصوصی سازی مالکیت آنها در اختیار تیم های استقلال و پرسپولیس قرار خواهد گرفت.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار