فرماندار گرگان با اشاره به تداخل برداشت برخی محصولات کشاورزی از مصیبت‌های پیش‌روی کشاورزان در زمینه کمبود ادوات در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 13 May 2020

محمد حمیدی ظهر امروز در دومین جلسه شورای کشاورزی شهرستان گرگان اظهار کرد: بخش اعظمی از اشتغال و معیشت مردم شهرستان گرگان به کشاورزی وابسته است که باید حساسیت مسوولان در این زمینه دوچندان شود.

وی تصریح کرد: همیشه در فصل برداشت یکسری موارد مبتلابه عملیات برداشت است که کشاورزان را با مشکلاتی مواجه می‌کند که استاندارد بودن آلات و ادوات کشاورزی، حمل و نقل از جمله آن است.

*67 کمباین در گرگان معاینه فنی شد/ 50 درصد ادوات از خارج استان تامین می‌شود

فرماندار گرگان با اشاره به کمبود کامیون در فصل برداشت محصولات کشاورزی بر لزوم تدبیر اساسی در این زمینه تاکید و ابراز کرد: بخشی از مشکل حمل و نقل با جانمایی مراکز خرید کم می‌شود هرچه مسیر حمل محصول به مرکز خرید برای کشاورز کمتر باشد مشکل ترافیکی کمتر و هزینه حمل و نقل کاهش می‌یابد.

حمیدی با بیان اینکه باید در حوزه حمل و نقل تعداد کامیون موردنیاز کشاورزان تامین شود، خاطرنشان کرد: روزانه 200 کامیون موردنیاز برای فصل برداشت است که نسبت این مهم باید تمهیدات لازم از طریق اتحادیه و ناوگان حمل و نقل شهرستان اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: ملاحظاتی که پلیس‌راه برای حمل و نقل تدبیر کرده باید رعایت شود کنترل کمباین‌ها از نظر کیفی بسیار اهمیت دارد 67 کمباین در گرگان معاینه فنی شده و 50 درصد این ادوات در فصل برداشت از خارج استان تامین می‌شود که باید کیفیت این ادوات مورد بررسی قرار گیرد و ناظرین فنی در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

فرماندار گرگان با اشاره به مشاهده اقدامات مجرمانه در فصل برداشت،گفت: باید نظارت‌ها دقیق‌تر شود یکسری مراکز خرید هستند که خارج از شبکه اقداماتی انجام می‌دهند که این موارد قابل رصد است و نباید امسال شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

حمیدی بیان کرد: مشاهده شده که گندم از یک مرکز خرید برگشت خورده اما در یک مرکز خرید دیگر دریافت می‌شود.

* تیم تخصصی کشاورزی برای برداشت محصولات فعال شود

فرماندار گرگان با بیان اینکه قیمت حمل و نقل و چکونگی نظارت در حوزه زمانی برداشت انجام شود از تداخل برداشت سیب‌زمینی، کلزا و گندم در شهرستان خبر داد و گفت: این اتفاق در تامین کامیون مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده که این مصیبت در گرگان بیشتر از شهرهای دیگر است.

حمیدی با بیان اینکه آتش‌زدن بقایای گیاهی ممنوع و جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با کشاورزان خاطی در این زمینه برخورد می‌شود.

وی افزود: تیم تخصصی کشاورزی برای برداشت محصولات فعال شود و این تیم با حضور اعضای جهادکشاورزی، بخشداری، پلیس‌راهور، فرماندار، بهداشت و غله شکل بگیرد دایره اختیارات این تیم به حدی است که می‌توانند مرکز خریدی را تعطیل و یا یک مرکز خرید جدید را ایجاد کنند.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار