رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم اکنون شیوع کووید ۱۹ در گلستان ثبات نسبی یافته و پیش بینی می شود تا اواخر اردیبهشت به ثبات کامل برسیم.
کد خبر: ۸۴۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 28 April 2020

ثبات نسبی کرونا در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم اکنون شیوع کووید ۱۹ در گلستان ثبات نسبی یافته و پیش بینی می شود تا اواخر اردیبهشت به ثبات کامل برسیم.

عبدالرضا فاضل در گفتگویی اظهارکرد: خوشبختانه علیرغم اینکه از هفته سوم و چهارم اسفند پیک شیوع کرونا را در استان شاهد بودیم به دلیل ملاحظه و رعایت مردم، این بیماری شیب نزولی پیدا کرد.

وی گفت: تقریباً در دو هفته اخیر (از ۱۳ الی ۱۴ فروردین تاکنون)، تعداد بیماران بستری در طی یک روز به یک هشتم زمان پیک رسیده است.

فاضل توضیح داد که در زمان پیک طی یک شبانه روز ۳۰۰ بیمار تنفسی حاد بستری که نیازمند اکسیژن بودند، در بیمارستان‌های استان بستری می‌شدند.

وی بیان کرد: در مقطعی مخصوصاً در ۱۳ و ۱۴ اسفندماه ۲۹۵ بیمار در ۲۴ ساعت بستری شد ولی اکنون به ۳۰ الی ۳۵ بستری در روز رسیده است.

فاضل اظهارکرد: در مقطع پیک تعداد بیماران به هزار و ۲۵۰ بیمار رسیده بود اما اکنون در مجموع حدود ۲۵۰ بیمار بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در حال حاضر از همه بیمارانی که مراجعه کرده و بستری می‌شوند و حتی تعدادی از بیماران سرپایی هم تست کرونا گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ولی در آن مقطع به دلیل کمبود کیت و پروتکل‌های وزارت بهداشت از همه تست نمی‌گرفتیم و فقط از مریض‌های با مشخصات خاص نمونه گیری می‌شد.

فاضل اضافه کرد: جز در بیمارستان پنج آذر، صیاد شیرازی و پیامبر اعظم (ص) در بسیاری از بیمارستان‌های استان تعداد بیماران به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه روز گذشته (یک شنبه) شاهد پیک خفیفی بودیم و تعداد مراجعان روزانه بیمارستان صیاد شیرازی از ۱۰ نفر به ۱۸ نفر رسید، گفت: بسیاری از این مراجعان، بیمارانی هستند که مرخص شده و اکنون با حالت ضعف و بی حالی و تنگی نفس به بیمارستان برمی گردد و مورد جدید نیستند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در کشور و گلستان تعداد موارد جدید بیماری کم شده و قدرت انتقال ویروس هم کاهش یافته است.

فاضل گفت: آگاهی مردم در زمینه بیماری و نحوی رفتار در جامعه بیشتر شده و اکثر مردم فاصله اجتماعی و بهداشت را رعایت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم در خانه بمانند و جز در مواقع ضرور از منزل خارج نشوند، ادامه داد: هم اکنون کووید ۱۹ در گلستان ثبات نسبی یافته و پیش بینی می‌شود تا اواخر اردیبهشت به ثبات برسیم.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار