فرمانداری کرمانشاه امروز(12 اسفند) میزبان نشستی برای مقابله با کرونا بود. نشستی که در آن در خصوص افزایش بازدیدها از واحدهای خبازی و برخورد با واحدهای متخلف، جمع آوری قلیان‌سراها، برخورد قاطع با کشتار غیرمجاز دام، ضدعفونی کردن‌ محلات حاشیه‌ای کرمانشاه و... تصمیم‌گیری شد.
کد خبر: ۸۲۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 02 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در این نشست با تاکید بر اینکه دامپزشکی برای برخورد جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز دام برای پیشگیری از شیوع کرونا دستور گرفته، تصریح کرد: کشتار غیرمجاز دام حتی در حد کشتار یک گوسفند هم در شرایط کنونی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایسنا، رنجبر از اتحادیه نانوایان هم خواست تا میزان بازدیدها از واحدهای خبازی را بیشتر کرده و با نانوایی‌هایی که خود شاطر اقدام به دریافت وجه از مردم می کند برخورد جدی کرده و حتی تعطیل کردن واحدهای نانوایی متخلف را نیز در برنامه بگذارند.

فرماندار کرمانشاه همچنین خواستار جمع آوری قلیان‌سراها برای پیشگیری از شیوع کرونا شد.

رنجبر با اشاره به فعالیت دو مرکز در حوزه تولید ماسک در کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: با تولیدات این دو مرکز بخش‌هایی از نیاز مردم کرمانشاه به ماسک برطرف شود.

رنجبر سپس با اشاره به برنامه‌ریزی برای ضدعفونی کردن شهر کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ نیروهای انتظامی، ارتش و سپاه، ادامه داد: برای اینکه در حوزه ضدعفونی کردن دوگانه کاری نشود، باید انجام اقدامات با تقسیم کار همراه شود.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود تجمعات در ادارات و نهادهایی مثل دادگستری، پایانه تعویض پلاک و... گفت: از تجمعات ای چنینی در کرمانشاه برای شیوع کرونا احساس خطر می‌کنیم.

رنجبر از کرمانشاهیان خواست تا به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کرده و حتی الامکان در خانه بمانند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها و شایعه پراکنی در مورد موضوعاتی مثل کرونا، گفت: شایعه پراکنی افراد در فضای مجازی فقط محدود به کرونا نیست، کما اینکه در ماجرای اعلام نتایج انتخابلات مجلس هم شاهد شایعه پراکنی عده ای بودیم و در حالی که کار شمارش آرا در فرمانداری ساعت هفت صبح به اتمام رسیده بود، در فضای مجازی ساعت 4.5 بامداد اخباری از نتایج انتخابات توسط شایعه پراکنان انعکاس پیدا کرده بود.

فرماندار کرمانشاه از مردم خواست تا اخبار کرونا را فقط از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌های رسمی دریافت کرده و به شایعات توجه نکنند.

خسروعیسائیان معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به در برنامه قرار گرفتن انجام کار ضدعفونی شهرک‌های حاشیه‌ای مثل چمن، نوکان و ده‌پهن گفت: ترمینال شیهد کاویانی و ایستگاه اتوبوس‌های میدان آزادی شهر کرمانشاه به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند.

اعتضاد علیزاده رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اقدام ابتکاری یک نانوایی در شهر کرمانشاه برای دریافت وجه از مردم از طریق یک اهرم، گفت: باید با معرفی چنین خلاقیت‌هایی، دیگر نانوایی ها را هم به اقدامات اینچنینی ترغیب کنیم.

سید وحید حسینی مشاور رسانه ای فرمانداری کرمانشاه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه افکار عمومی هنوز اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا را کافی نمی‌دانند، گفت: انجام اقداماتی برای ضدعفونی شهر برای مقابله با کرونا و رسانه ای کردن آنها می تواند در امیدواری مردم به مقابله با این ویروس جدید اثرگذار باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار