کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از وسایل دور ریز خانگی نمایشگاهی از کاردستی های خلاقانه ایجاد کرده اند که به مدت یک هفته پذیرای بازدیدکنندگان است.
کد خبر: ۸۱۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 20 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام  در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه همه زباله ها دورریختنی نیست، گفت: کودکان و نوجوانان عضو کانون با کمک مربیان خلاق و با دانش خود یادگرفته اند که بسیاری از زباله ها قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند.

مهدی جمالی اظهار داشت: بچه ها دارای قوه خلاقیت، رویاپردازی و میزان یادگیری بالایی هستند و مربیان کانون از این ویژگی ها برای آموزش های زیست محیطی بچه ها در حوزه زباله های دورریختنی بهره گرفته اند.

وی توضیح داد: تابستان امسال یک فراخوان به مراکز کانون در سراسر استان ابلاغ شد تا اعضای مراکز با کمک مربیان خود از وسایل دورریختنی و زباله های قابل استفاده مجدد کاردستی های خلاقانه درست کنند و این نمایشگاه حاصل بهترین آثار ارسالی اعضای کانون از سراسر استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام افزود: اعضای کانون با راهنمایی مربیان خود از وسایل دورریختنی و زباله هایی همچون مقوا، پلاستیک، ظروف پلاستیکی یا فلزی یکبار مصرف، درب های قوطی و ... کاردستی های زیبایی درست کرده اند که حتی برخی از این آثار خلاقانه قابلیت استفاده نیز دارند.

جمالی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان یادگرفته اند برخی از زباله ها را نباید دور ریخت بلکه با آنها می توان وسایل کاربردی، تزئینی یا اسباب بازی درست کرد و با این کار به سلامت و حفظ محیط زیست و کاهش تولید زباله نیز کمک می شود.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه بهترین آثار اعضای مراکز کانون سراسر استان به نمایش عموم گذاشته شده و بعد از پایان نمایشگاه نیز به سه اثر برگزیده و قابل توجه جوایزی داده می شود.

جمالی تاکید کرد: همچنین هرکدام از بچه های عضو کانون شهید جرایه یک جعبه زباله دورریختنی در مرکز دارند که تمام وسایل دروریختنی منزل را در این جعبه ها نگهداری و در طول سال از آنها با کمک مربیان خود کاردستی درست می کنند.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری و راهنمایی های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام برگزار شده و کارشناسان این سازمان به تناوب برای اعضا و مربیان مراکز اقدام به برگزاری کارگاه های توجیهی و اموزشی پسماند می کنند تا این جامعه هدف بیشتر با مقوله های پسماند، زباله، حفظ محیط زیست، تفکیک زباله و ... آشنا شوند.

نمایشگاه خلاقیت با دور ریختنی های به مدت یک هفته در مرکز شهید جرایه واقع در بلوار شمالی میدان امام خمینی (ره) برای بازدید علاقمندان از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر باز است.

همچنین در طول برگزاری نمایشگاه دانش آموزان مقطع ابتدایی در ۲ نوبت می توانند از این نمایشگاه خلاقانه دیدن کنند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار