مدیرکل اقتصادی استانداری:
نعمتی گفت: با اختلاط گندم استان مرکزی با گندم‌های وارداتی، کیفیت نان استان افزایش می‌یاید
کد خبر: ۸۱۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 01 January 2020
 محمود نعمتی امروز (چهارشنبه ۱۱ دی) در کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی که با موضوع بررسی کیفیت نان  راس ساعت 8 صبح در ساختمان استانداری برگزار شد، گفت:‌در سال جاری به دلیل شرایط اقلیمی کیفیت آرد و نان پایین آمد و برخی از فاکتور‌های کیفیت گندم در استان نسبت به سال‌های قبل تغییراتی داشت و موادی مانند پروتئین گندم‌ها کمتر شد.

 
مدیرکل اقتصادی استانداری افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی از استان‌های تولید گندم کشور است لذا در سال جاری شرایط کشور به گونه‌ای بود که باید تولیدات را افزایش می‌دادیم از اینرو در اختلاط گندم‌های داخلی و خارجی با محدودیت مواجه شدیم و به همین دلیل شرایط کیفی آرد استان مرکزی دچار مشکل شد.

 
وی با بیان اینکه افزایش کیفیت آرد و نان استان در دستور کار کارگروه قرار دارد، ادامه داد: اختلاط گندم از محل واردات گندم، بررسی علل کاهش کیفیت گندم توسط جهاد کشاورزی استان، نظارت کنترل‌ها و آموزش‌ها و پش‌بینی‌های لازم در خصوص آنچه در اختیار مدیریت بخش کشاورزی است از جمله مواردی است که برای ارتقا کیفیت نان انجام می‌شود.

 
نعمتی اظهار کرد: نانوا‌ها باید در پخت نان حوصله به خرج دهند و برای آن‌ها اقدامات تشویقی مانند افزایش قیمت نان صورت پذیرد.


مدیرکل اقتصادی استانداری افزود: هفته آینده با ارائه سند کیفیت نان، دستگاه‌های متولی تلاش می‌کنند برای افزایش ماندگاری گندم و کیفیت نان اقدامات موثری انجام دهند.

 
وی خاطرنشان کرد: امسال استان مرکزی ۳۵۰ هزار تن تولید گندم داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار