عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: این طرح عقلانی و منطقی نبود؛ چراکه تنها افرادی که شرایط خوبی در اینترنت پرسرعت داشتند توانستند ثبت کنند و تعداد زیادی از افراد از ثبت‌نام جامانده‌اند.
کد خبر: ۷۹۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۳ 15 November 2019

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در همایش صنعت ساختمان و رونق تولید در تالار مرکزی شهر قم با اشاره به وضعیت مسکن در قم اظهار داشت:مسکن مهر طرح بسیار خوبی در سطح کشور بود که بسیاری از اقشار ضعیف و کم‌درآمد را صاحب‌خانه کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح با مشکلاتی در روند اجرا مواجه بود که باید در طرح اقدام ملی مسکن، آسیب‌ها و مشکلات قبلی را رفع می‌کردند، امیدواریم در طرح جدید با شناسایی مشکلات در مسکن مهر اقدامات خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم با مشکلات زیادی در روند خانه‌دار شدن مواجه هستند، تصریح کرد:در چند سال اخیر دولت برنامه‌ای برای مسکن به مجلس ارائه نکرد و با وجود تذکراتی در مجلس، دولت توجهی به این امر نداشت.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: دولت با موانع و معذوراتی در اجرای طرح مسکن مواجه است و کمبود اعتبارات محدودیت‌های زیادی را به همراه دارد، اما مدیریت منابع و هزینه‌ها نیز امری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر انسجامی در وضعیت مسکن وجود ندارد و رکود مسکن در ماه‌های اخیر به این دلیل است و این روند برنامه‌ریزی را دشوار می‌کند، گفت: البته انتظار می‌رود وزیر راه و شهرسازی با اتخاذ برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مناسب وضعیت مسکن را سروسامان دهد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: رونق تولید مسکن یکی از نیازهای مهم در سطح کشور است که علاوه بر اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مسکن را رفع کند.

وی ابراز کرد: حضور بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز رونق مسکن شود، همچنین نظام‌مهندسی نقش مهمی در رونق مسکن و نظارت بر ساخت‌وساز دارد و می‌تواند از ظرفیت‌های مشاوران و مهندسان خلاق و نوآور استفاده کند.

امیرآبادی عنوان کرد: نظارت دقیق مهندسان نظام‌مهندسی می‌تواند از ارجاع پرونده‌های ساخت‌وساز به کمیسیون 100 جلوگیری کند و وضعیت ساخت‌وساز در سطح شهر را ساماندهی کند؛ در این راستا قم می‌تواند با حفظ تمام ارزش‌های انقلابی و دینی و توجه به معماری به شهری با نشاط و پویا تبدیل شود.

وی در مورد نحوه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: این طرح عقلانی و منطقی نبود؛ چراکه تنها افرادی که شرایط خوبی در اینترنت پرسرعت داشتند توانستند ثبت کنند و تعداد زیادی از افراد از ثبت‌نام جامانده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مدت یک ساعت بالغ‌بر 4 هزار نفر در استان قم در این طرح ثبت‌نام کردند و این نشان می‌دهد نیاز وسیعی به مسکن در قم وجود دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: درباره ساماندهی این وضعیت جهت ثبت‌نام مردم به معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم فرصت ثبت‌نام را یک هفته قرار می‌دادند و سپس از میان افراد، قرعه‌کشی می‌شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
خاک بر سرشون با این طرح
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار