رئیس اتحادیه خبازان
تابناک مرکزی - یوسفی تبار خبر داد:استان مرکزی از لحاظ کیفیت تولید آرد و نان جزء بالاترین رتبه در سطح کشور است
کد خبر: ۷۵۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ 03 June 2019

اگر مردم ارزش غذایی سبوس را میدانستند ما پزشکان بایستی درب مطب هایمان را می بستیم.

رئیس اتحادیه خبازان شهر اراک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک مرکزی از افزایش رتبه کیفیت آرد و نان استان مرکزی در آخرین بررسی در پژوهش ملی در سطح کشور خبر داد.
رضا یوسفی تبار با بیان اینکه با همکاری کارگروه آرد ونان استان و حمایت اداره کل غله استان مرکزی توانستیم طرح پایلوت غنی سازی آرد سفید با سبوس گندم را موفق به اجرا در آوریم.
 
وی افزود: در استان ۲۶ نانوایی تا امروز به صورت موفق  توانسته اند نان با سبوس بالا تولید کنند و فروش موفقی نیز داشته اند 

وی ادامه داد: مردم که متوجه تغییر رنگ نان شده اند وقتی متوجه غنی سازی آرد میشوند از این مسئله احساس رضایت می‌کنند، اما متاسفانه حلقه مفقوده فرهنگ سازی این موضوع رسانه‌ها هستند.

وی افزود باید رسانه‌های گروهی و جمعی به کمک این طرح آمده و فوائد این طرح را به مردم معرفی نمایند.
 
یوسفی تبار کاهش سرطان معده و روده، بهبود رشد پوست و مو را از جمله موارد مفید غنی سازی آرد با سبوس گندم اعلام کرد و گفت: حتی این غنی سازی باعث کاهش بیماری‌های روده و گوارش می‌شود.
 
 
یوسفی تبار در خصوص ارزش غذایی سبوس گفت: هرقدر گندم ما ارگانیک و کمتر از مواد شیمیایی استفاده شود مسلما بهتر خواهد بود و سبوسی ارزش داره که همراه با خود گندم کوبیده شود، سبوسی که گا‌ها همکاران ما در نانوایی‌ها به آرد اضافه میکنند ارزش غذایی ندارد بلکه برخی از سبوس‌ها به دلیل این که تاریخ مصرف آن‌ها روبه اتمام و یا میگذرد استفاده میکنند مضر است و نتیجه میگیریم سبوسی ارزش دارد که همراه با خود گندم کوبیده و تولید شود


رئیس اتحادیه خبازان در خصوص استاندارد سبوس گیری گفت: دامنه کار سبوس گیری برای سنگک از ۷ تا ۱۲ درصد هست که بیشتر کارخانجات تولیدی همان ۱۲ درصد را انجام میدهند که این مورد بر خلاف قانون نیست، زیرا استاندارد این بازه را تعیین کرده است.

یوسفی تبار در خصوص فرهنگ سازی گفت: مادامی که توسط رسانه‌ها، بویژه صدا و سیما فرهنگ سازی نشود نتیجه‌ای نخواهد داشت، زیرا که ذائقه مردم ما عادت به نان سفید کردند و این جز با تبلیغات و بویژه از طریق صدا و سیما که باید از کارشناسان تغذیه دعوت کنند و همچنین روحانیون مساجد، امامان جمعه بیان شود و از مزایا وتاثیرات عدم سبوس گفته شود
وی به نقل از یکی از پزشکان متخصص در این مورد گفت: اگر مردم ارزش غذایی سبوس را میدانستند ما پزشکان بایستی درب مطب هایمان را می‌بستیم.
رئیس اتحادیه خبازان در پایان ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با رسانه‌ها افزود در صورت تمایل کارگرو آرد و نان و سایر نهاد‌های مرتبط این اتحادیه آماده برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات تخصصی برای فرهنگ سازی در خصوص این طرح  می‌باشد.
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار