شهردار اردبیل تاکید کرد:
شهردار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با فروش قسمتی از اموال غیرمنقول شهرداری اعم از زمین و واحدهای مسکونی و تجاری دیون بانکی خود را تسویه حساب کنیم.
کد خبر: ۷۴۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 24 May 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: ما در تداوم عزت و شرافت ایثارگران و رزمندگان به پاسداشت چنین ایام خجسته‌ای اقدام می‌کنیم تا پیروزی‌های غرورآفرین و فتوحات ارزشمندی نظیر آزادسازی خرمشهر در طول تاریخ در اذهان باقی بماند.

وی به موضوع تفریغ بودجه اشاره و خاطرنشان کرد: تفریغ بودجه به معنای نظارت بعد از خرج درآمدهاست که در قالب بودجه سالانه و متمم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درآمد قطعی شورای شهر و هزینه کرد آن به صورت شفاف و روشن مشخص شود.

شهردار اردبیل بیان کرد: در طی 10 جلسه همکاران ما جزئیات هزینه کرد بودجه 96 را تبیین کردند و به هیچ وجه کم شدن 200 میلیارد تومان اعتبار و بودجه سال 96 مورد پذیرش نیست بلکه براساس یک درآمدهزینه واقعی تفریغ بودجه اتفاق افتاده تا میزان درآمد و هزینه شهرداری به صورت شفاف و مشخص تبیین و تعریف شود.

لطف‌اللهیان با اشاره به لایحه شهرداری اردبیل نسبت به انتشار آگهی مزایده اموال غیرمنقول اعم از زمین و واحدهای تجاری و مسکونی به ارزش 500 میلیارد ريال به صورت نقد گفت: هدف ما از فروش این اموال کسب منابع نقدی برای شهرداری اردبیل است تا از این محل بخشی از دیون بانکی خود را تسویه کنیم.

وی بیان کرد: ما در سال گذشته بخش عمده‌ای از دیون و بدهی پیمانکاران را پرداخت کردیم اما دیون بانکی پرداخت نشده و به دلیل آنکه به شکل تهاتر ملکی نمی‌توانیم با بانک‌ها تسویه کنیم نیاز به تامین نقدی منابع است تا بخش عمده‌ای از بدهی شهرداری به بانک‌ها تسویه شود.

شهردار اردبیل افزود: با شروع فصل کاری و اجرای پروژه‌های عمرانی قطعا سایر مطالبات پیمانکاران نیز پرداخت خواهد شد به طوری که در سال جدید هیچگونه تاخیر و تعلل در اجرای پروژه‌های عمرانی نخواهیم داشت بلکه از روزهای آینده پروژه‌های عمرانی با قوت و قدرت و با همراهی پیمانکاران عملیاتی خواهد شد.

لطف‌اللهیان در مورد وصول چک بدهکاران شهرداری تصریح کرد: با نظارت و اعمال مقررات قانونی بخش عمده‌ای از چک‌ها وصول شده و در 79 خورد از سال 85 تاکنون چک‌های معوقه داریم که اعضای شورای شهر با بخشودگی جرایم تاخیر تادیه این امکان را فراهم کردند تا وصول چک‌ها به راحتی انجام شود.

وی در مورد فعالیت شورای نامگذاری نیز اظهار کرد: هیچگونه مشکلی در تغییر ساختار شورای نامگذاری و ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر به این مجموعه وجود ندارد و ما قطعا از این نظرات و پیشنهادات استقبال می‌کنیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: شهرداری اردبیل در تکریم شهروندان نسبت به پوشش بیمه‌ای آتش‌سوزی منازل 110 هزار خانوار اردبیلی در کنار پوشش بیمه مسئولیت جامع شهری و همچنین بیمه آتش‌سوزی کارخانه‌ها و ساختمان‌های شهرداری اقدام کرده تا حق و حقوق شهروندان رعایت شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار