مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور از خرید 40 هزار تن دانه روغنی کلزا در استان خوزستان خبرداد.
کد خبر: ۷۴۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 14 May 2019

خدارحم امیری زاده میزان خرید دانه روغنی کلزا در استان را 40 هزار تن عنوان کرد و افزود: با شروع برداشت کلزا در مزارع شهرستان های شمالی استان، امکان افزایش میزان خرید وجود دارد.

وی لزوم سرعت بارگیری و انتقال این کالا را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به سرعت فسادپذیری دانه روغنی کلزا، امکان نگهداری طولانی آن در مراکز خرید وجود ندارد و می‌بایست مراکز تعیین شده برای خرید تضمینی از کشاورزان محترم، هر چه سریعتر نسبت به ارسال کلزای خریداری شده به شرکت‌های تولیدی روغن اقدام کنند.

امیری زاده تصریح کرد: کلیه مقصدها طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مشخص و در سامانه سیفا ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به میزان کلزای تولیدشده در استان اظهار کرد: سال گذشته مجموع خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 32 هزار تن بوده که با توجه به روند کاشت وعلاقمندی کشاورزان، میزان برداشت این گیاه در استان قابل ملاحظه است ولی نیازمند تدوین برنامه‌ریزی‌های مناسب جهت افزایش سطح زیر کشت این گیاه در استان خوزستان و سایر استان‌ها در کشور هستیم تا در آینده‌ای نه چندان دور، نیاز کشور به واردات روغن کاهش یابد.

امیری زاده ادامه داد: با اینکه کاشت دانه روغنی در کشور قدمت بالایی ندارد ولی با توجه به اهمیت و لزوم کاشت این محصول هر ساله با رشد خوبی در افزایش سطح زیر کشت و میزان برداشت روبرو خواهیم شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار