وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اولویت اول ما بازسازی مدارسی است که بر اثر سیل دچار آسیب یا خسارت شدند گفت: با همت خیران، از حیث اعتبار، تامین تجهیزات و تخریب و بازسازی مشکلی وجود ندارد و بازسازی مدارس استان گلستان با اولویت انجام خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 06 May 2019

به گزارش تابناک گلستان، سید محمد بطحایی صبح امروز دوشنبه 16 اردیبهشت در مراسم آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۱۰ کلاسه شهرستان آق قلا اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در آستانه ماه مبارک رمضان، به صورت نمادین، کلنگ بازسازی مدارس سیل زده در این استان به زمین زده شد و بسیار امیدوار هستیم که با کمک خیرین بخش عمده مدارس تخریبی را تا مهرماه بازسازی کنیم .
وی افزود: در اثر سیل اخیر حدود ۱۵۰۰ مدرسه در کل کشور دچار حادثه شد که از این تعداد ۲۰۰ مدرسه کاملا باید تخریب و بازسازی شود و ۱۳۰۰ مدرسه دیگر با تعمیر و مرمت آماده سازی خواهد شد.
بطحایی ادامه داد: از میان مدارس تخریبی، مدارسی که تعداد کلاس های آن کم است تا مهرماه تکمیل خواهد شد و مدارسی که تعداد کلاس های آن بیشتر است در طول سال تحصیلی آینده تکمیل خواهد شد که دانش آموزان این مدارس در شیفت های دوم ساماندهی می شوند تا مدارس آنها تکمیل شود.
وی با اشاره به بازدید در ایام نوروز از مدارس استان گلستان خاطرنشان کرد: مدرسه ای که امروز کلنگ بازسازی آن به زمین زده شد را در ایام نوروز بازدید کردیم و بسیار خوشحالم که روند عادی زندگی به این مناطق باز گشته است.
وزیر آموزش و پرورش در مورد جذب معلمان حق‌التدریسی گفت: براساس مصوبه مجلس، دولت موظف است تا آیین نامه جذب را سریعا تحویل دهد و پیش نویس این آیین نامه آماده شده است.
وی افزود: هماهنگی های لازم با سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز انجام شده و با نظارت دو نماینده مجلس آماده ابلاغ خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: پس از ابلاغ همکارانی که در متن قانون به آن ها اشاره شده است یک دوره آموزشی را طی خواهند کرد و با تبدیل وضعیت از نیروی این عزیزان در آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.
لازم به ذکر است، با حضور وزیر آموزش و پرورش و با همراهی سرپرست استانداری گلستان، عملیات اجرایی ساخت مدرسه ۱۰ کلاسه و یک مجتمع آموزشی 24 کلاسه در شهرستان آق قلا آغاز شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار