در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش و سرپرست استانداری گلستان، در راستای آغاز عملیات اجرایی ساخت فضاهای آموزشی آسیب دیده از سیل کشور، عملیات اجرایی ساخت مدرسه 6 کلاسه حمید آخوند قولی در شهر گمیش تپه آغاز شد.
کد خبر: ۷۴۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 06 May 2019
به گزارش تابناک گلستان؛ این مدرسه دو طبقه در هزار و ۵۵۰ متر مربع مساحت و نیز با برآورد هزینه ۴۵ میلیارد ریال در گمیشان ساخته  خواهد شد.
بطحایی وزیرآموزش و پرورش در حاشیه این مراسم، با اشاره به اینکه امروز در گمیشان بصورت نمادین کلنگ ساخت اولین مدرسه از مدارسی که در کل کشور در حادثه سیل آسیب دیده بودند بر زمین زده شد افزود: با این مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ساخت تمامی مدارس آسیب دیده کشور آغاز می شود.
وی افزود در سراسر کشور حدود ۱۵۰۰مدرسه آسیب دیده که از این تعداد بیش از۲۰۰مدرسه آسیب جدی دیده که باید مجدد احداث شود.
بطحایی بااشاره به اینکه حدود ۳۰۰ مدرسه در کشور آسیب جزئی دیده اند افزود: مرمت این مدارس تا قبل از مهرماه به اتمام‌ خواهد رسید.
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات مدارس نیز در حادثه سیل اخیر آسیب دیده اند گفت: البته باسرعت عملی که همکاران آموزش و پرورش و نیروهای خدماتی و مدیران مدارس و معلمان داشتند خسارات به تجهیزات به حداقل رسیده است.
وی درپایان ابراز امیدواری کرد با کمک دولت و خیرین تا مهر ۹۸بخش عمده ای از این خسارات جبران شود.
فرماندار گمیشان نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم گفت: هفته معلم فرصتی برای تقدیر از تلاش های شبانه روزی انسان های بزرگی است که علم، اخلاق و فداکاری را آموختند.
وی افزود: معلمان روشنی بخش مسیر توسعه و پیشرفت کشور در همه زمینه ها هستند.
توماج در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های مردم در جریان سیل اخیر خاطر نشان کرد: در طی چند روز اخیر رشادت ها و ایثار گری های مردم در مقابله با سیل وصف ناپذیر است.
فرماندار گمیشان بیان داشت: حضور مردم در کنار دستگاه ها و نیروهای مسلح روند مقابله و خدمات رسانی را تسهیل کرد.
وی همچنین با اشاره به مدارس آسیب دیده در سیل نیز گفت: در سیل اخیر 9 مدرسه شهرستان گمیشان دچار آسیب جدی شده اند.
توماج در پایان بر برگزاری کنکور در شهرستان و برقراری حق نوار مرزی فرهنگیان منطقه تاکید کرد.
لازم به ذکر است بطحایی وزیر آموزش و پرورش به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح و پروژه به گلستان سفر کرده و در این سفر حجت ‌الاسلام علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور، مهراله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و نیز احمد رحیمی مشاور قائم مقام، این مقام مسئول را همراهی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار