سرپرست استانداری گلستان با اشاره به همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح در سیلاب اخیر استان اظهار کرد: عملکرد سپاه، ارتش، بسیج و وزارت دفاع در جریان امداد و نجات به مردم آسیب دیده و مقابله با سیلاب قابل تقدیر بود.
کد خبر: ۷۴۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ 06 May 2019

به گزارش تابناک گلستان، مهندس میر محمد غراوی صبح یکشنبه 15 اردیبهشت 98 در دیدار با دکتر مرتضوی عضو هیات ملی رسیدگی به سیلاب و رئیس کارگروه مدیریت بحران، سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و دکتر جدی عضو کارگروه مدیریت بحران هیات ملی رسیدگی به سیلاب ، ضمن تشریح وضعیت سیلاب، رانش زمین و کولاک که از روزهای پایانی سال 97 تا کنون گلستان را درگیر کرده است، تصریح کرد: مشارکت مردم در جریان این بحران ها قابل تقدیر بود بطوریکه نمونه های فداکاری های آنان را در شهرستان گمیشان شاهد بودیم.
وی افزود: تمامی مراحل مدیریت بحران در استان قبل و حین سیلاب بر اساس آیین نامه ها و طرح جامع مدیریت سیلاب استان صورت گرفت اما حجم آب بیش از 2 میلیارد و 50 میلیون متر مکعب بود.
وی یادآور شد: برخی رودخانه های استان سالهاست لایروبی نشده است و مصب رودخانه های گرگانرود و قره سو در اتصال به دریا بیش از 40 سال است که رسوب گذاری شده است.
سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: جهت لایروبی رسوب گذاری ها پیش از این بارها مکاتباتی صورت گرفته اما به دلایل اعتباری یا محیط زیستی این اقدام صورت نگرفته است.
مهندس غراوی با بیان اینکه استان از مشکلات اعتباری دولت آگاه است، گفت: اگر اعتبارات سد نرماب طی سال گذشته تامین می گردید ، این سد می توانست نقش مهمی در مدیریت سیلاب داشته باشد.
وی تصریح کرد: برخی اقدامات صورت گرفته نظیر بازگشایی کانالی از ابتدای بندولی به سمت دشت فارغ از طرح مدیریت سیلاب صورت گرفت و بسیار تاثیرگذار بود.
وی گفت:تلاش های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در ارائه نقشه ها و عکس های هوایی دقیق شایسته قدردانی است چراکه نقش قابل توجهی در اقدامات عملیاتی استان داشته است.
سرپرست استانداری گلستان یادآور شد: تمام تلاش مدیریت استان حفظ امید مردم نسبت به بهبود وضعیت بود که البته مردم نیز همکاری فداکارانه ای داشتند.
میر محمد غراوی خاطر نشان کرد: در طول این بحران از تجربیات سایر استان ها بهره بردیم و تلاش کردیم اقدامی با حداقل خطا صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار