معاون اول رییس جمهوری با اشاره به آلام مردم استان گلستان گفت: تمام تلاش دولت این است که مردم سیل زده از شرایط سخت کنونی خارج شوند و درحال حاضر کاری جز رفع دغدغه مردم نداریم.
کد خبر: ۷۲۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 24 March 2019

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به آلام مردم استان گلستان گفت: تمام تلاش دولت این است که مردم سیل زده از شرایط سخت کنونی خارج شوند و درحال حاضر کاری جز رفع دغدغه مردم نداریم.

تسریع در برآورد میزان خسارت سیل به دولت برای اتخاذ مصوبات لازم

اسحاق جهانگیری شنبه شب در نشست هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان، اظهار داشت: مردم از ما (مسوولان) باید پیام وحدت را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ستاد بحران استان گلستان اختیار کامل داشته و نباید وقت را در ارایه خدمت به مردم تلف کند، گفت: تمام امکانات نظام در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برای حل مشکل سیل زدگان بکار گرفته خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت محدودیت منابع مالی ندارد، افزود: تصمیم دولت این است که تسهیلات کافی در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن و کشاورزی اختصاص دهد تا سیل زدگان از مشکلات کنونی پیش رو گذر کنند.

معاون اول رییس جمهوری خواستار تسریع در برآورد نهایی میزان خسارت سیل در استان گلستان و به ارایه آن به دولت برای اتخاذ مصوبات لازم شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه اقتصاد گلستان بر پایه کشاورزی استوار است، گفت: وزیر جهاد کشاورزی نیز بر پیشگیری از بروز سیل و ایجاد خسارت به کشاورزی گلستان و مازندران وقت خواهد گذاشت.

وی از وزیر کشور خواست که برای تقویت مدیریت گلستان چند روزی در این استان حضور داشته باشد تا هرچه سریعتر منطقه از موضوع سیل عبور کند.

جهانگیری بر جدی گرفتن رفع محدودیت اعتباری در تجهیزات امکانات هواشناسی، ساماندهی رودخانه‌ها و زه کشی زمین‌های کشاورزی استان گلستان تاکید کرد.
وی همچنین با بیان اینکه در زمان بحران، مدیریت نقش تعیین کننده دارد، گفت: باید مدیر ماموریت حوزه خود را به خوبی تشخیص دهد و از خود بگذرد تا منافع مردم و کشورش تامین شود.
وی افزود: هر کسی در هر سطحی از مدیریت قرار دارد و مسوولیت قبول کرده باید به وظیفه خود عمل کند و در بحران مدیر باید جهادی کار کند و از جان و آبروی خود مایه بگذارد تا مردم آسایش داشته باشند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات برخی (مسوولان) می‌گویند مگر ما چقدر باید وقت بگذاریم؛ گاهی اوقات لازم است سفر را رها کنیم؛ ما قبول نمی‌کنیم مدیری مسوولیت داشته باشد، ولی در سخت‌ترین شرایط در صحنه حضور نداشته باشد.

جهانگیری گفت: ستاد بحران و وزیر کشور باید همه این مسایل را بررسی کند و اگر هم کوتاهی صورت گرفته، حتما برخورد خواهد شد.
وی افزود: از ۲۹ اسفند ۹۷ مکرر با استانداران گلستان و مازندران چند نوبت صحبت داشتم که وضعیت سیل در این استان‌ها چگونه است، هر دوی آن‌ها اطمینان می‌دادند که مشکلی نیست و اوضاع تحت کنترل است، اما معلوم است که اینجا اتفاقات نگران کننده‌ای افتاده که نیاز به دقت بیشتری داشت.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه از تمام مدیرانی که تلاش کردند تا مردم گلستان کمترین خسارت را از سیل داشته باشند، تقدیر کرد و گفت: این سیل تلفات زیاد جانی نداشته، ولی خسارت مالی به مردم که عمدتا از قشر ضعیف جامعه هستند، وارد شده است، باید کمک شود تا زندگی آن‌ها دچار مشکل نشود.

جهانگیری؛ ترکمن‌ها را جزو شریف‌ترین مردم کشور معرفی کرد و افزود: دولت با افتخار در خدمت مردم ترکمن است و ما با افتخار برای آن‌ها خدمت ارایه می‌دهیم و در گلستان نیز اقوام شیعه و سنی در کنار هم وحدت را به نمایش گذاشته اند.

بر اساس این گزارش؛ بارش شدید باران در روز‌های پایانی اسفند ماه ۹۷ در شرق استان گلستان، به سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان منجر شد.

سرریز آب شد‌های گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهر‌ها و روستا‌های حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار