مدیر میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری شهرستان کلاله گفت : خالد نبی نگین زیبا در میان جاذبه های گردشگری گلستان و مکانی بسیار زیبا با تپه ماهورهای دیدنی است که سالیانه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این محل تاریخی و مذهبی دیدن می کنند.
کد خبر: ۷۲۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 22 March 2019

به گزارش تابناک گلستان : محمد علی سرگزی گفت : خالد نبی نگین زیبا در میان جاذبه های گردشگری گلستان مکانی بسیار زیبا با تپه ماهورهای دیدنی که سالیانه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این محل تاریخی و مذهبی دیدن می کنند.

وی گفت: محوطه گردشگری خالد نبی (ع) که در یک منطقه کوهستانی و در فاصله 55 کیلومتری شمال شرق شهر کلاله واقع شده است، در فروردین و اردیبهشت به اوج زیبایی خود رسیده و همانند نگینی در میان جاذبه های گردشگری استان می درخشد.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان دلیل جذابیت ویژه این منطقه دبرای گردشگران داخل و خارجی را مجموعه ایی از عوامل مانند وجود زیارتگاه حضرت خالد بن سنان (ع) برفراز قله تانگری داغ،وجود گورستان باستانی و بی نظیر ،دشت شقایق ،چشمه خضر زنده ،مراتع و دامنه های سرسبز و جاذبه های بی بدیل و چشم انداز طبیعی و تپه ماهورهای بسیار زیبا دانستند.

وی از اقدامات صورت گرفته در سال 97 ،آسفالت 6 کیلومتری پایانی مسیر خالد نبی و سنگ فرش 500 متر از مسیر دسترسی گورستان تاریخی را برشمرد و یادآور شد در 2 روستای گچی سو بالا و پایین 4 اقامتگاه بومگردی برای رفاه حال گردشگران ایجاد شده و آلاچیق های مسیرخالد نبی نیز در ورودی روستای گچی سو پایین در حال ساماندهی است.

خالد نبی نگین زیبا در میان جاذبه های گردشگری گلستان

منبع : اداره کل گردشگری گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار