معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان گلستان در پی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین اهمیت نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی،تولیدی و خدماتی در ایام پایانی سال از عملکرد بازرسین این سازمان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 07 March 2019

به گزارش تابناک گلستان، علی اصغر اصغری گفت، باتوجه به شرایط حساس کنونی حضور پر رنگ بازرسان در سطح بازار، تشدید طرحهای نظارتی، اجرای گشتهای مشترک با سایر دستگاههای مرتبط و برگزاری کشیکهای متفرقه عاملی موثر در راستای ایجاد ثبات و آرامش روانی در میان شهروندان و همچنین پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در سطح بازار می باشد.

وی افزود، بر اساس آمار واصله ستاد خبری سازمان در بهمن ماه سال جاری تعداد 397 مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات توسط واحدهای صنفی و خدماتی دریافت گردید که از این تعداد 68 درصد گزارشات مربوط به عرضه کالا و 14 درصد گزارشات مربوط به ارائه خدمات به شهروندان بوده است که بیشترین آمار تخلفات مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی،خواروبار لبنیات،سموم کشاورزی، نانواییها، مواد دخانی،خواروبار لبنیات و... میباشد.

اصغری با تاًکید بر اولویت رسیدگی شکایات مردمی در مرکز استان و شهرستان های تابعه با ارائه گزارشی از آمار پرونده های تنظیم شده برای متخلفان اقتصادی در این ماه افزود: ،تعداد 3753 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی درسطح استان بعمل آمد که تعداد 159 واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف آنها به ارزش 590/459/928/12 ریال تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.

این مقام مسئول در ادامه گفت، در پی بررسیهای بعمل آمده توسط بازرسان سازمان در این ماه 5 درصد کل پرونده های متشکله منجر به مصالحه و جلب رضایت گشته که شاکیان پرونده ها در ازای دریافت حق و حقوق قانونی، تعویض کالای معیوب و یا دریافت خدمات معوق رضایت خود را اعلام نموده و به تبع آن از تشکیل و ارجاء پرونده به ادارات کل تعزیرات حکومتی و دیگر محاکم قضایی اجتناب گردید.

معاون بازرسی سازمان ضمن اشاره به اهمیت عملکرد بازرسان این سازمان، حضور آنها در سطح بازار را بسیار موًثر و مثمر ثمر دانست و در همین راستا از تمامی شهروندان محترم خواست تا با مشاهده هر گونه تخلف احتمالی مورد را سریعا ًاز طریق سامانه تلفنی 124 به بازرسان این سازمان گزارش نموده تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع : سازمان صمت گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار