با هدف کاهش پرونده های ورودی به محاکم ، مشاوره حقوقی رایگان در دادگستری های گلستان انجام می شود .
کد خبر: ۷۱۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 26 February 2019

به گزارش تابناک گلستان ، رئیس کل دادگستری گلستان می گوید : برای آشنایی بیشتر مردم با قوانین علاوه بر مشاوره رایگان در دادگستری ها ، مسئولان قضایی به مساجد و محله ها می روند تا هم خواسته های حقوقی و قضایی آنان را بررسی کنند و هم مسائل مهم حقوقی را آموزش دهند .

هادی هاشمیان در جمع اهالی الغدیر گرگان گفت : اعتماد بی جا، ثبت نکردن قراردادها در دفاتر اسناد رسمی و کمک نگرفتن از مشاوران هنگام معامله و تنظیم قراردادها،علت تشکیل تعداد زیادی از پرونده ها و طولانی شدن فرایند رسیدگی ها در محاکم استان است .

هاشمیان افزود : برای آشنایی بیشتر مردم به قوانین و جلوگیری از گرفتار شدن آنان در دام سودجویان ، در همه دادگستری های استان ، واحد مشاوره فعال است و وکلا و کارشناسان حقوقی به مراجعین در ساعت اداری  رایگان مشاوره می دهند .

وی گفت : کسانی هم که نمی توانند حضوری مراجعه کنند با شماره 129 تماس بگیرند و با مشاوران دادگستری ، مشورت کنند .

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بخش دیگری از پرونده های ورودی به محاکم استان نتیجه ی عملکرد دستگاه های اجرایی مانند شهرداری هاست گفت : پارکینگ فروشی بلای جان شهرهای ماست و یکی از علل مشکلات ترافیکی و سرقت خودروها که بخشی از پرونده های محاکم ماست نتیجه ی نبود پارکینگ در مجتمع های مسکونی و تجاری ست .

هادی هاشمیان با تاکید ممنوعیت پارکینگ فروشی در استان از اعضای کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری ها خواست : به ساختمان های بدون پارکینگ مجوز ندهند و مجازات متخلفان  را به جریمه تبدیل نکنند.

هاشمیان در ادامه سخنان خود به پیش فروش و پیش خرید ساختمان هم اشاره کرد و گفت: قراردادهای پیش فروشی که در بنگاه های معاملات ملکی امضا می شود در دادگاه ارزش قانونی ندارد و افراد برای نهایی کردن قرارداد خود باید به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنند .

هادی هاشمیان افزود: ثبت رسمی قراردادها از فروش یک مسکن به چند نفر جلوگیری و در صورت بروز مشکل ، پیگیری قانونی آن در محاکم را راحت تر می کند.

رئیس کل دادگستری و معاونان او و مسئولان دستگاه های اجرایی دیشب در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام الغدیر گرگان خواسته های حقوقی و قضایی مردم  را شنیدند و دستورهای لازم برای پیگیری صادر کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار