استاندار گلستان با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای تعادل بخشی در سهمیه آرد نانوایی ها گفت: مشکلی در تامین و توزیع آرد و نان در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۱۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 18 February 2019

به گزارش تابناک گلستان، سید مناف هاشمی در کارگروه گندم ، آرد و نان استان اظهار کرد: باتوجه به تعیین سهمیه سازمان غله کشور برای ۳۱ استان، سهمیه آرد همه استانها با کاهش مواجه شده است.

وی افزود: این تعیین سهمیه متناسب با مصرف نانوایی های یارانه ای و آزادپز انجام شده و به صورت آزمایشی درحال اجرا می باشد.

هاشمی با اشاره به کاهش یکهزار تنی سهمیه آرد استان نسبت به پیش بینی ها گفت: طی مکاتباتی با سازمان غله کشور، درخواست افزایش سهمیه استان به میزان ۱۲۰۰ تن را داشتیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از کمبودهای احتمالی، به شرکت غله استان دستور داده شد تا مقدار هزار تن آرد به نانوایی های استان اختصاص داده شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ای متشکل از اتحادیه خبازان، سازمان صمت، شرکت غله، حوزه های نظارتی و استانداری برای بررسی وضعیت آرد و نانوایی های استان خاطرنشان کرد: نتایج این بررسی ها نشان می دهد که در استان در حوزه آرد یارانه ای به میزان ۵ تا ۱۰ درصد مازاد مصرف وجود دارد و در نانوایی های آزادپز با کمبود مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در کارگروه گندم ، آرد و نان استان تصمیم گرفته شد برای ایجاد تعادل در سهمیه نانوایی ها، ۵ درصد از سهمیه آرد نانوایی های یارانه ای حذف و به آزادپزها اضافه شود.

استاندار گلستان در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه استان گلستان یکی از مهمترین استانهای تامین کننده گندم مرغوب در کشور است و همچنین با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان استانی، مشکلی در تامین و توزیع نان در گلستان نخواهیم داشت و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

منبع : سازمان صمت گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار