رئیس اداره میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 25 پروژه گردشگری و صنایع دستی در شهرستان گرگان همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 04 February 2019

به گزارش تابناک گلستان ؛ یاسر قندهاری در حاشیه این مراسم  گفت : امروز یکشنبه 14 بهمن ماه 97 و همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 25 پروژه گردشگری و صنایع دستی در شهرستان گرگان در مراسم افتتاحیه متمرکز پروژه ها و طرح های اشتغال زایی شهرستان گرگان در مجتمع تجاری سیلوانا برگزار شد.

وی افزود : این مراسم با حضور صفوی فرماندار شهرستان گرگان ، کریمی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان، مازندرانی مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان ،معاونین فرماندار ،بخشداران مرکزی و بهاران و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

وی با تشریح پروژه های بهره برداری و کلنگ زنی شده در این مراسم بیان کرد : امروز به صورت متمرکز 13 پروژه اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری 70 میلیارد و 4 میلیون ریال و اشتغال زایی برای 48 نفر در شهرستان گرگان افتتاح شد.

قندهاری گفت : بازارچه صنایع دستی نگارستان هیرکان با حجم سرمایه گذاری 1000 میلیون ریال و اشتغال 20 نفر و همچنین 3 دفتر خدمات مسافرتی با سرمایه گذاری 1 هزار و 4 میلیون ریال و اشتغال 16 نفر از دیگر پروژه های افتتاح شده در این مراسم بود.

رئیس میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان با اشاره به رشد آمار اقامت مسافران و گردشگران در شهرستان گرگان طی چند سال اخیر گفت : ایجاد مجتمع های گردشگری , تفریحی و توریستی در شهرستان گرگان و افزایش ظرفیت و کیفیت اقامت می تواند در تبدیل این شهرستان به مقصد گردشگران و مسافران تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد : در این مراسم عملیات اجرایی مجتمع گردشگری و تفریحی توریستی سبز گشت امید با اعتبار 5 هزار و 400 میلیارد ریال , هتل 5 ستاره باران با سرمایه گذاری 1 هزار و 100 میلیارد ریال و هتل تک ستاره کارنوال با اعتبار 420 میلیارد ریال , آغاز شد.

وی افزود : این سه پروژه پس از بهره برداری 188 اتاق , 10 سوئیت و 430 تخت به ظرفیت اقامتی شهرستان می افزاید و موجب اشتغال 1437 نفر نیز خواهد شد.

مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این مراسم گفت : افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی در گرگان باعث معرفی صنایع دستی متنوع شهرستان گرگان شده و نگاه سازمان میراث فرهنگی را به استان گلستان در حوزه صنایع دستی تغییر داد.

وی افزود: در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی فاخر استان گلستان , امسال 5 بازارچه دائمی صنایع دستی در سطح استان کلنگ زنی شده است .

مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد : بهره برداری از پروژه های گردشگری در سطح استان موجب افزایش اقامت مسافران و گردشگران در گلستان شود .

منبع : اداره کل میراث فرهنگی گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار