هادی هاشمیان افزود : با توجه به این که حادثه غیرعمد بود و متهم سابقه کیفری نداشت قاضی گالیکشی برای وی مجازات جایگزین حبس در نظر گرفت. ، راننده را به جای 6 ماه زندان ، به کاشت نهال محکوم کرد .
کد خبر: ۷۱۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 02 February 2019

به گزارش تابناک گلستان رئیس کل دادگستری گلستان گفت :  این راننده در تصادف منجر به فوت ، علاوه بر پرداخت دیه ، به 6 ماه حبس تعزیری هم محکوم شد .

هادی هاشمیان افزود : متهم پس از اینکه دیه را پرداخت کرد، با توجه به این که  حادثه غیرعمد بود و متهم سابقه کیفری نداشت قاضی گالیکشی برای وی مجازات جایگزین حبس در نظر گرفت. ، راننده را به جای 6 ماه زندان ، به کاشت نهال محکوم کرد .

هاشمیان گفت : متهم باید هزار اصله نهال جنگلی از نوع ممرز، افرا و یا بلوط که متوسط عمر آن‌ها سه سال باشد، در فصل پاییز و یا زمستان زیرنظر اداره منابع طبیعی در جنگل های استان بکارد .

به گفته هاشمیان ؛ با دستور قاضی اداره منابع طبیعی و واحد اجرای احکام کیفری شهرستان گالیکش بر اجرای این حکم نظارت می کنند.

فصل نهم قانون مجازات اسلامی به تشریح نحوه صدور احکام جایگزین حبس و شرایط آن اختصاص دارد که می‌تواند در اجرای سیاست حبس زدایی به قوه قضاییه یاری رساند.

منبع :پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار