مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان , امروز میزبان خبرنگاران استان گلستان بود و ضمن ارائه گزارشی از دستاورد های سفر ریاست محترم جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری به گلستان و برنامه های جشن چهلمین سال انقلاب اسلامی به سوالات تعدادی از خبرنگاران نیز پاسخ داد.
کد خبر: ۷۰۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹ 27 January 2019

به گزارش تابناک گلستان ؛ صبح امروز یکشنبه 7 بهمن ماه 97 مهندس ابراهیم کریمی در این نشست خبری گفت : یکی از موضوعات مهمی که به تازگی رقم خورد سفر ریاست جمهور و هیات دولت به استان گلستان بود که با تلاش های خوب و پیگیری استاندار گلستان در این سفر ۹۱ میلیارد تومان مصوبه در حوزه گردشگری برای استان مورد تایید قرار گرفت .

وی گفت : استاندار همراهی خوبی داشتند و در سفر اخیر اعتبارات خوبی در حوزه گردشگری جذب شد و توانستیم ۹۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب کنیم.

مهندس کریمی به جزییات بیشتر این مصوبه اشاره و بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های جزیره آشوراده، هفت میلیارد تومان برای موزه روستایی قرق، هفت میلیارد تومان برای موزه بزرگ گلستان و هفت میلیارد تومان برای دیوار دفاعی گرگان مصوب شد و ۱۰۰ درصد این اعتبار تخصیص می یابد.

وی گفت : همزمان با سفر هیات دولت به استان گلستان با حضور دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری استان ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه مورد افتتاح و ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام قرار گرفت.

کریمی با این توضیح که یکسری پروژه های اصلی و مطالبات بلاتکلیف مانده در استان داریم، تصریح کرد: می توانستیم سه هزار میلیارد تومان پروژه را در این سفر کلنگ زنی کنیم اما ترجیح دادیم ابتدا گره پروژه های آرمان طبیعت، آسمانه کرانه خزر و ... را رفع کنیم.

وی بیان کرد : نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ بهمن برگزار خواهد شد و برای نخستین بار گلستان به صورت متفاوت در مساحت ۱۰۰۰ مترمربع حضور خواهد یافت و تمامی ظرفیت های استان را به نمایش خواهد گذاشت.

وی با اشاره به این که در این نمایشگاه با ظرفیتی مضاعف و توان بیشتر و برنامه ریزی مناسب شرکت خواهیم کرد گفت : با هم افزایی و تعامل مناسبی که با شهرستان ها انجام گرفته است این نمایشگاه می تواند فرصت مناسبی برای عرضه کردن ظرفیت های گردشگری آن ها باشد.

مهندس کریمی در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با برنامه های تدارک دیده شده برای نوروز 98 گفت: ستاد خدمات سفر در شهرستان های استان با حضور فرمانداران در حال فعالیت بوده و برنامه ریزی های لازم برای جلب رضایت مسافران و گردشگران ورودی به استان در حال انجام است.

 

وی افزود : تمام زیرساخت ها در حوزه اقامتی آماده استقبال از مسافرین نوروزی است و امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر برنامه های متنوعی را در حوزه سفر در نوروز 98 داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به این که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی جشن های مفصلی از سوی دستگاه های اجرایی استان برگزار خواهد شد , گفت : نمایشگاه دستاورد های انقلاب اسلامی که دستگاه های اجرایی 40 سال عملکرد خود را در حوزه اجرا به معرض دید عموم قرار خواهند داد  از ۱۲ الی ۱۶ بهمن ماه در دانشگاه منابع طبیعی شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست اظهار کرد: دغدغه اصلی در مورد موزه روستایی قرق تزریق قطره چکانی اعتبارات بود.

وی با بیان این که موزه روستایی قرق از مصوبات سفر دولت گذشته به گلستان بوده، افزود: تامین منابع و تخصیص های این پروژه پائین بود و برای نتیجه گیری مطلوب همیشه با چالش مواجه بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: تا قبل از سفر رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به گلستان این پروژه ردیف اعتباری مشخص نداشت اما با تلاش های انجام شده این پروژه جزو مصوبات سفر قرار گرفت و برای آن ردیف اعتباری مشخص شد.

وی از تصویب هفت میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به گلستان برای موزه روستایی قرق خبر داد و گفت: از برکات این سفر می توان به تخصیص 100 درصدی مصوبات اشاره کرد و تلاش خواهیم کرد تا سال آینده این پروژه افتتاح  شود.

کریمی ادامه داد: تاکنون واچینی و انتقال سه خانه روستایی به موزه روستایی قرق انجام شده و در سال ۹۷ و ۹۸ دوباره چینی این سه خانه انجام می شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نوروزگاه ها در نوروز 98 گفت : با توجه به استقبال خوب از نوروزگاه ها در سطح استان و همچنین تاکیدات استاندار محترم برای پرداختن بیشتر به آن , جشن های ملی نوروزگاه ویژه نوروز ۹۸ در چهارده شهرستان گلستان برگزار خواهد شد. 

منبع : سازمان گردشگری گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار