در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی فاقد مجوزهای لازم از سطح مراکز عرضه در بازار جمع آوری میگردند.
کد خبر: ۶۹۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 06 January 2019

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان ،علی اصغر اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان ضمن بیان مطلب فوق گفت، با توجه به افزایش ورود کالاهای خارجی در سطح بازار بخصوص در زمینه های آرایشی و بهداشتی داشتن برچسب اصالت کالا و نشان استاندارد بر روی اجناس از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

علی اصغر اصغری در خصوص قابلیت استفاده از فرآورده های غیر مجاز آرایشی و بهداشتی گفت، بر اساس بررسیهای بعمل آمده توسط سازمان غذا و دارو با توجه به عدم واردات رسمی محصولات مورد نظر و نداشتن پروانه بهداشتی ورود از وزارت بهداشت و همچنین عدم وجود شواهدی مبنی بر اصالت و سلامت کالا هرگونه خرید و فروش موم اپیلاسیون olive canwax herbal گیاهی با نام تجاری کی کواف پروفشنال و ادکلن briht crystal eau de parfum yaporisteur-natural spray غیر مجاز بوده و مجوز مصرف انسانی ندارد و در صورت مشاهده در مراکز عرضه ضمن جمع آوری محصولات برابرقانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی همچنین افزود این اطلاع رسانی شامل نامهای تجاری با دیکته بالا بوده و همچنین مواردی که دارای پیشوند یا پسوند از این نامهای تجاری می باشند را مشمول نمیگردد و در صورت نیاز محصول مورد بررسی و کارشناسی قرار خواهد گرفت.

اصغری همچنین نداشتن برچسب اصالت و سلامت معتبر، نداشتن برچسب فارسی نویس، مشخص نبودن منبع و ماًخذ ساخت محصول و نداشتن تاریخ تولید و انقضاء را از عوامل غیر استاندارد و غیر مجاز بودن محصولات دانست.

این مقام مسئول در ادامه از تمامی وارد کنندگان و عرضه کنندگان این محصولات خواست تا با رعایت طرح نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت و سلامت محصولات وارداتی (الصاق برچسب و سلامت)از ورود محصولات غیر مجاز جلوگیری نموده و از فروش هر گونه محصولات غیر استاندارد خودداری نمایند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان در خاتمه از تمامی شهروندان خواست تا در صورت مشاهده احتمالی محصولات فوق الذکر در فروشگاهها و مراکز خرید مورد را سریعاً از طریق تلفن 124 به بازرسان این سازمان گزارش نموده تا سریعا مورد بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار