رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه گفت: نان کرمانشاه از نظر کیفیت جزو چهار شهر اول کشور است.
کد خبر: ۶۹۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 02 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،اعتضاد علیزاده ، با اشاره به مباحثی که درباره کیفیت نان کرمانشاه مطرح است، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود نان کرمانشاه از کیفیت مناسبی برخودار نیست را قبول ندارم و بررسی‌های ما نشان می‌دهد کرمانشاه از نظر کیفیت نان تولیدی جزو چهار شهر اول کشور است.

وی با بیان اینکه گندم و آرد کرمانشاه مرغوبیت بالایی دارد، افزود: مخصوصا در فصل زمستان هیچ مشکلی از نظر کیفیت آرد نداریم، اما گاهی در تابستان گرما تا حدودی کیفیت آرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه معتقد است، اگر کارخانجات آرد بتوانند آرد گرمسیر و سردسیر را به شیوه مناسب با هم مخلوط کنند، دیگر مشکلی به این لحاظ وجود نخواهد داشت.

علیزاده با اشاره به اینکه شیوه پخت نان، تهیه خمیر و عمل آوردن آن و حتی زمان عمل‌آوری خمیر نیز در کیفیت نان اثرگذار است، یادآور شد: تمام خبازان آموزش‌های لازم در این زمینه دریافت می‌کنند و این آموزش را به کارگران خود نیز منتقل می‌کنند.

وی از نقش تجهیزات و دستگاه‌ها نیز در کیفیت نان یاد کرد و ادامه داد: بیشتر ماشین آلات و امکاناتی که در اختیار خبازی‌ها قرار دارد استاندارد و با کیفیت است، اما آنها برای به روز کردن تجهیزات خود نیازمند سرمایه و تسهیلات هستند که باید در اختیار خبازی‌ها قرار بگیرد.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با اشاره به اینکه کیفیت نان به صورت مستمر و از طریق بازرسین اتحادیه، اتاق اصناف و سازمان صمت بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: به علاوه کمیته‌ای متشکل از سایر دستگاه‌ها مانند علوم پزشکی، استاندارد و ... نیز کیفیت آرد و نان کرمانشاه را بررسی می‌کند.

علیزاده تاکید کرد: البته ممکن است در این بین خبازی‌های متخلفی هم باشند که از چشم بازرسین دور بمانند که مردم باید در صورت مشاهده عرضه نان بی‌کیفیت موضوع را با اتحادیه در میان بگذارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است کیفیت نان در خبازی‌های یارانه‌ای به دلیل قیمت پایین‌تر نانی که عرضه می‌کنند پایین بیاید، گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد و این خبازی‌ها نمی‌توانند تخلفی در زمینه کیفیت نان انجام دهند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه در ادامه از فعالیت هزار واحد نانوایی در کرمانشاه خبر داد که از این تعداد 670 مورد یارانه‌ای و مابقی آزادپز است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار